Hjulspor i græsplæne

Jeg har haft en lastbil inde over græsplænen efter en container med jord - det har givet nogle cm-dybe hjulspor.

Hvordan slipper jeg lettest af med dem? Fylder hjulsporene op med jord/græsfræ og stamper det? Eller lejer en tromle? Eller ...?

/Henrik
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den lette løsning er nok at fylde jord på og tromle den så den får samme højde som resten af plænen, men den bedste løsning vil være at fræse hjulsporene op så jorden igen bliver løs i dybden. Og så tromle og så igen.

V.h. Håndværkeren
Citat fra henrik9000

Jeg har haft en lastbil inde over græsplænen efter en container med jord - det har givet nogle cm-dybe hjulspor.

Hvordan slipper jeg lettest af med dem? Fylder hjulsporene op med jord/græsfræ og stamper det? Eller lejer en tromle? Eller ...?

/Henrik


Hej
Hvad med at tage en stengreb og "løfte" hjulsporene op igen..
Sæt den ned i sporet og vib bagover.. med ca. 10cm mellemrum.. fyld lidt bakkesand på og vand... (det tror jeg at jeg ville prøve, let og billigt)

Mvh Jan J
Jeg har brug for en bobcat her i forsommeren til at grave en hæk med rødder op med henblik på at sætte et hegn op senere. Jeg bor i Storkøbenhavn (Rødovre) men har desværre ikke mulighed for at hente den selv. Så den skal gerne leveres på adressen og hentes igen. Har I nogle forslag til, hvor jeg kan leje en sådan for billige penge?
Mvh.
Thomas :o
Annonce
Hey Elsborg,

Tænk lige over løsningen med greben igen. Du risikerer, at lastbilen har trykket jorden så hårdt, at der dannes traktose. En hurtig tur med greben, efterfulgt af lidt sand burde gøre tricket.

Hvad er det for en hæk, du skal have op? Hvis det ikke er en tjørn, burde en spade nemt kunne klare det (de fleste hække har faktisk ikke særligt kraftigt/stort rodnet).

Mvh.

Jan R.
Hej Jan.
inden det bliver for rodet !
Så er det Henrik9000 der spørger til hjulspor, Elsborg er en af dem der går ind i en eksisterende tråd og stiller et spørgsmål der ikke har noget med sagen at gøre.

V.h. Håndværkeren
Citat fra Håndværkeren

Hej Jan.
inden det bliver for rodet !
Så er det Henrik9000 der spørger til hjulspor, Elsborg er en af dem der går ind i en eksisterende tråd og stiller et spørgsmål der ikke har noget med sagen at gøre.

V.h. Håndværkeren

Jeg prøver en ny tråd OK!
Tak for det gode råd om greben - det vil jeg prøve!

/Henrik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis