Opel corsa 1.4 sl sports går i stå

Hej alle håber en ka hjælpe

Jeg har som skrvet en opel corsa 1.4 si sports fra 1995, jeg har et mega problem det sker tit at når jeg trader koblingen ud så går den i stå eller går meget langt ned i omdregninger og holder sig kun lige igang. Jeg kan starte den med det samme de fleste gange lige efter. det kan både være når jeg har været ude at køre langt eller bare en tur ned til bageren.
Der sidder en lille motor lampe der engang imellem lyser kort varigt og så slukker den igen. denne behøver dog ikke at lyse for at bilen går i stå.

På forhånd tak for hjælpen

Peter
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du prøvet at læse din indstruktions bog fornyelig, det ville være en god ting om du vidste hvad de forskellige advarsels lamper betyder. Men jeg gætter på at det er olie tryks lampen der lyser fordi du ikke har olie nok på.
Start motoren og lad den kører i et minut, luk af for den igen og tjek din olie pind for mængden af olie. Det gør du ved at tage den op og tørre den af, stikke den i igen og tage den op. der er mærker på din pind for olie mængden.

V.h. Håndværkeren
har læst håndbogen til bilen lampen betyder at den skal på værksted ved konstant lysningen men da den kun lyser i ca 10 sek og kun ca 1-2 gange om ugen så betyder det ikke noget har snakket med opel om det. Men de kunne ikke sige noget om hvorfor den går i stå når jeg kobler ud så det er det vigtigste jeg gerne vil have svar på :-D hvis der er nogle der ved hvad fejlen ka være?
Grunden til at jeg skrev om det var olien, kommer af at jeg på et tidspunkt kendte en ung knægt der lige havde erhvervet styrepappet, og købt sig en meget gammel Opel. Han havde da godt set at der var en rød lampe der lyste på instrument bordet, men det tænkte han ikke videre over. Jeg har en ide om at han troede at alle motorer bare skulle køre når man tændte for dem, ligesom med en el motor.
Det endte så en dag midt i et meget trafikeret vejkryds med et klonk.

V.h. Håndværkeren
har du en lampe i din bil der betyder at den skal på værksted?
det har jeg aldrig hørt om før,den må da betyde noget andet.eller er det en lampe der lyser når det er tid til service
Citat fra Hatter

Hej alle håber en ka hjælpe

Jeg har som skrvet en opel corsa 1.4 si sports fra 1995, jeg har et mega problem det sker tit at når jeg trader koblingen ud så går den i stå eller går meget langt ned i omdregninger og holder sig kun lige igang. Jeg kan starte den med det samme de fleste gange lige efter. det kan både være når jeg har været ude at køre langt eller bare en tur ned til bageren.
Der sidder en lille motor lampe der engang imellem lyser kort varigt og så slukker den igen. denne behøver dog ikke at lyse for at bilen går i stå.

På forhånd tak for hjælpen

Peter


Hej Peter..
Mange har haft det problem med Opel.. Det kan være et af dine el-stik i motorrummet der har en dårlig forbindelse, Prøv at skille dem af og montere dem igen.. Alle dem du kan se, og tør.. det har hjulpet flere ;-)
Jeg har haft Corsa, Astra, Vectra.. alle med samme fejl..
Mvh Jan J
Citat fra RØRsmed

har du en lampe i din bil der betyder at den skal på værksted?
det har jeg aldrig hørt om før,den må da betyde noget andet.eller er det en lampe der lyser når det er tid til service


instruktionsbogen siger følgende

kontrollampe for mortorelektronik

Lyser med tædningen slået til understart slukker kort efter, at mortoren er startet

Indsprøjtning, Tændning, Tomgang og påløb er elektronisk reguleret

Lyser lampen viser den fejl, Elektronikken skrifter om til nødkørslesprogram, Hvorved det er muligt at køre videre. Søg hjælp på et autoriseret opel værksted.
Det er uden betydning, hvis lampen kun lyser et kort øjeblik.

//peter
Citat fra helja

Hej Peter..
Mange har haft det problem med Opel.. Det kan være et af dine el-stik i motorrummet der har en dårlig forbindelse, Prøv at skille dem af og montere dem igen.. Alle dem du kan se, og tør.. det har hjulpet flere ;-)
Jeg har haft Corsa, Astra, Vectra.. alle med samme fejl..
Mvh Jan J


Hejsa Jan

Tak for rådet det vil jeg kaste mig ud i imorgen på jobbet i håb om at det hjælper, Takker for svaret

//peter
Det hjælper nok ikke forfatteren af dette indlæg, vedkommende har forhåbenligt fået løst sit problem.
Nu skal i høre mit problem med en corsa city 1994. Gul fejllampe tænder jævnligt, bilen kan ikke tåle tværgående veje og rundkørsler uden at gå i stå. Benzinforbrug 8 km på en liter. Starter altid perfekt når den er kold men ikke varm.
Besøg ved mange medkanikere typisk opelfejl osv.
Løsning find en mekaniker der har Bosch computer, det tog 4 min. fejl "temperatursensoren" defekt bilen, styreenheden tror den er kold og pøser benzin på. Når den gule lampe tænder går den på nødprogram og kører ikke optimalt. Så lærte man det
Med venlig hilsen Leif /oz2lej
06-08-2012
Og hvis du så istedet for at brække ind i en andens gamle tråd, starter din egen, har du en rimelig chanse for at den bliver set af andre end dem der har besvaret tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis