Give gulv hvidolie

Vi overvejer at lægge trægulv i underetagen på vores hus, og har fået et rigtigt godt tilbud på noget der har fået olie. biggrin

Er det muligt at give noget hvidolie så det bliver lysere? confused

Er det mligt at give det noget matlak hvis nu man sliber lidt på olien? confused
Vi overvejer at lægge trægulv i underetagen på... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Tusind tak for dit indlæg, der bekræfter at det altså kan lade sig gøre at putte olie ovenpå lud! Det er nemlig det jeg helst vil have.

Vh.
Mette
Vi har for ca ½ år siden fået slebet vores ludbehandlede gulve, da det var vildt upraktisk at holde rent.

Jeg giver jeg ret i at det er en rigtig flot løsning men rengøringsmæssigt synes jeg at det er vildt belastende, med hund og 2 små børn så ser det næsten altid beskidt ud og så får man også lavet de berømte gå-spor i luden der hvor man bevæger sig mest i rummet.

Vi fik en gulvmand til at slibegulvet og så gav han det lud med hvidpigmentering...2 gange indtil vi mente den havde den lyse/hvide farve vi ønskede og til sidst lakerede han det med en super mat lak et par gange og nu ligner det faktisk et olieret gulv men er vildt slidstærkt og nemt at rengøre.

Man kan åbentbart få en lak hos triptrap som er næsten dødmat og jeg synes at resultatet er blevet rigtig godt.

Kun døde fisk flyder med strømmen wink
Jeg har allerede fået gulvet lakeret, men synes det ser lidt "kunstigt" eller plastic-agtigt ud. Derfor vil jeg have lakken slebet af og have givet det lud + hvid olie. Synes gulvet ser mere "levende" ud med olie. Er det virkelig så svært at holde? Har hørt både for og imod olie og lak - lakken bliver ridset og kan ikke pletrepareres - det kan olien derimod. Til gengæld er olien så lidt sværere at holde pæn.
Citat fra netmet

Jeg har allerede fået gulvet lakeret, men synes det ser lidt "kunstigt" eller plastic-agtigt ud. Derfor vil jeg have lakken slebet af og have givet det lud + hvid olie. Synes gulvet ser mere "levende" ud med olie. Er det virkelig så svært at holde? Har hørt både for og imod olie og lak - lakken bliver ridset og kan ikke pletrepareres - det kan olien derimod. Til gengæld er olien så lidt sværere at holde pæn.


Mit gulv er hvidolieret askeplanker. Det er absolut ikke svært at holde. det skal normalt bare støvsuges, og så en gang i mellem vaskes med plejesæbe. Jeg har overhovedet ingen problemer haft af nogen art. Gulvet er ikke specielt modtageligt for snavs og det tager ikke skade af kattens kløer. Jeg kan ikke se nogen minusser ved hvidoliering.
Det var lige dét jeg gerne ville høre ;-) Gulvmanden går i gang i morgen med lud og hvid olie. Glæder mig til at se resultatet.

Tusind tak til alle for jeres besvarelser - fedt at der findes mennesker som jer, der gider hjælpe os andre amatører ;-)

Mette
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis