Maling af Hessian

Hej

Vi har lige købe hus, smile hvor i der er en del hessian.mad

vi har besluttet at vi vil male det, men er i tvivl om hordan det skal grundes inden vi kan male på det.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Hessian kan males, men det er besværligt, relativt dyrt, og jeg synes ikke at resultatet står mål med anstrengelserne.
Tag tyren ved hornene! Væk med det gamle hessian og op med noget nyt, f.eks glasvæv. Så er det tidssvarrende. Det andet vil altid være en lappeløsning set med mine øjne.
Hvis I vælger hessian løsningen, så tal med farvehandleren. Der skal bruges en særlig slags vævsfylder.
I øvrigt tillykke med huset

mvh Anders
Jeg har lavet en lignende løsning i mit hus. Jeg købte i Jem og Fix en masse af deres billigste maling (glans 5)som jeg brugte til at fylde hessiannen med. Så vidt jeg husker fik det en 2 - 3 gange før det blev malet over med en glans 10 fra samme firma. Første overstrygning er den der tager længst tid.

Resultatet blev ganske glimrende og holder stadig fint nu på sjette år, også det der blev malet i køkkenet og som bliver vasket af jævnligt.

PS. Jeg prøvede først at nedtage hessiannen. Men opgav det hurtigt da det var limet op med en anden slags lim end den man normalt bruger til tapeter og den lod sig ikke umiddelbart dampe ned. Hvis du skulle prøve et alternativ kunne jeg foreslå at du spartlede hessiannen ud med sandspartel som også fås til rimlige priser i J & F

Hilsen Allan
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Vi har fornylig også købt et hus hvor der i stuen var opsat hessian, vi valgte at vi ville grunde det med vævgrunder, men allerede inden jeg havde noget en hel bane af hessianen fandt jeg ud af at det begyndte at løsne sig for neden så jeg tog chancen og prøvede at rive det af væggen... Det endte med at det kom af i hele baner, simpelthen fordi der inden under var gammelt tapet...
Så det endte med at vi bare rev det hele ned... biggrin
Nu har vi så en stue hvor vi lige skal have givet væggene en smule sandspartel og så ellers have miljøvæv op...

Håber du finder den rette løsning.
Hej igen

Jeg kan da lige fortælle at det hessian jeg selv har fjernet tidligere gik ret nemt. Et tapet afdamper er guld værd i den situation. Kan ofte lejes ved en farvehandler for et rimeligt beløb..
mvh Anders
Ja JackD: Ned med hessianen, op med vævbinder+glasvæv, du maler første gang med vævbinder, vævbinder koster en brøkdel af maling, til sidst maler du Een gang med en god maling. Mvh. det har fungeret de sidste 30 år herhjemme rolleyes rolleyes

Benny N.
Man kunne osse, hvis det sad godt fast, fuldspartle Hessianen og enten male eller sætte filt eller væv uden på.
Nogen gange sidder hessian så godt fast at det næsten virker som armering.

det var bare en mulighed, jeg kunne sagtens forestille mig at der ville gå noget vævfylder til hvis man ville male det.

Kun døde fisk flyder med strømmen wink
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også