Understøbning af stolper

I forbindelse med et nyt hegn, har jeg støbt punktfundamenter med galvaniserede stolpe"fødder". Afstanden fra overside beton til underside stolpe er imidlertid så stor, at stolpen efterfølgende står og gynger i vinden.

Jeg overvejer derfor at understøbe stolperne.
Hvilken type beton er bedst til denne løsning?
Er der evt. en alternativ løsning?
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
pil dem op bor et hul i beton med et betonbor først et lille så et større så tager du og puster(suger) alt støvet ud også limer du dem i igen med noget betonlim (fåes i patroner med noget 2kompunent nok den letteste udvej

Under uddannelse til Tømrer (sidste års lærling)
hvis de står så løst som du siger burde du kunne få dem op og hvis der er langt ned imellem beton og stolpefoden kunne man måske skære dem af og flytte hullet 20mm alle steder ? ellers et koben ?

Under uddannelse til Tømrer (sidste års lærling)
De er støbt godt og grundigt fast, så at få dem op er udelukket.
Jeg vil helst undgå at skære dem, da det jo bryder galvaniseringen.
så kan jeg kun se den løsning at støbe under... med noget beton.. cement,sand og en smule vand (husk at vand den gamle beton inden for at den bliver stærk og binder på den gamle beton

Under uddannelse til Tømrer (sidste års lærling)
Annonce
Hvis det er som jeg forstår, er det selve pinden som står frit så den kan stå og gynge?
hvis det er tilfældet tror jeg ikke på løsningen med at støbe.
hvis det er under 8 til 10 cm ville jeg prøve at flække en 4*4 og sætte den i spænd mellem beton og bjælkeunderkant.
Hey,

Har du monteret stolper til et hegn ovenpå stolpebærerne??? Så må jeg skuffe dig - den løsning duer kun, hvis der laves "zig-zag" hegn. Der er alt for meget "fleks" i træ til, at du i almindelige stolpebærere kan bruge denne løsning.
For at give den fornødne stivhed i konstruktionen skal du enten have stolpebærere, der går min. 40 cm op på hver side af stolpen - eller have stolpen direkte i jorden.

Men beskriv evt. situationen lidt mere - evt. med en tegning. Som du kan se, er vi flere, der ikke helt er med på problemet wink

Mvh.

Jan R.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis