Redskabsskur uden fugt

Hej!

- Skal til at bygge at skur i haven til haveredskaber, cykler o.lign. Det skal være et træskur med tag af plast eller tagpap og uden opvarmning. Jeg er i tvivl om, hvordan jeg bedst undgår fugtproblemer. Er det ved at isolere så godt jeg kan (gulv, vægge, loft), eller skal det være utæt og følge de udendørs temp.svingninger? Håber I kan hjælpe biggrin...

Mvh.
Peter S.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Peter.
Det hjælper ikke at isolere noget der ikke bliver varmet op, så det er at smide penge ud af vinduet. Lav istedet nogle gode udluftnings huller forneden og for oven, det ville være fint hvis du med et fladbor bore nogle 1 tooe huller med ca. 10 cm. imellem for oven og for neden.

V.h. Håndværkeren
Jeg er ikke helt enig med håndværkeren - for isolerer du loft og vægge får du ikke så udpræget kondens på væggene og især ikke kondensdryp fra loftet. Hvilket efter min lommefilosofi alt andet lige må givet mere fugt i rummet - indtil det ventileres væk igen.
Men der skal ventileres meget - et skur op 10 m2 bør have mindst to ventiler, helst flere.

Ovenstående min erfaring - måske nogle har noget mere faktuelt?

Mvh.

Jan R.
Hej Jan.
Jeg har tilfældigvis tre "skure" Min Garage der er bygget direkte på jorden (ikke noget fundament) og med eternit tag. Og to brændeskure med beton gulve hvoraf det ene er tagbeklædt med plast trapets plader, der er ikke kondens hverken på vægge eller på undersiden af tagene. Til gengæld er de godt utætte eller ventilerede om du vil.
Så det var ud fra min erfaring jeg udtalte mig.

V.h. Håndværkeren
Tak. Jeg er blevet lidt klogere. - Kan forstå at kodeordet er ventilation, og at der ikke er helt enighed vedr. isoleringen, men at man ikke behøver at overdrive den...
Hvilken type tag vil I foreslå, jeg bruger? - Tænkte at jeg gerne vil have et område med ovenlys.

Mvh.
Peter S.
Hvorfor ikke bare lade hele taget være gennemsigtigt, så kan du klare dig med en slags plader. Og du kan vælge imellem almindelige trapetz plader eller dem der er støbt som thermo plader. Det ville da være den optimale løsning med thermo pladerne, så behøver du ikke spekulere i isolering af taget.

V.h. Håndværkeren
Annonce
Hej Håndværker,
Jamen det tvivlede jeg heller ikke på. Jeg er dog møgtræt af trapezplader, for selv i åbne carporte kan de dryppe meget ned på bilen.

@Peter S.
Taget er langt hen ad vejen et kosmetisk spørgsmål. Generelt vil jeg foretrække noget med stort fald og et fast tag er i min verden at foretrække (fx. alm. eternitbølgeplader), ligesom store udhæng generelt er godt for alle konstruktioner.
Skal det være plast, så vælg noget termo, som håndværkeren foreslår.

Mvh.

Jan R.
Tak for hjælpen Håndværkeren og Jan R.
Så er det vist bare om at komme igang med byggeriet...

Mvh.
Peter S.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis