Læmure

Hej

Jeg er ny til dette forum, men kan se at her er mange gode idéer/løsninger at hente.

Nu håber jeg, at der er nogen der kan hjælpe mig.
Jeg har et hus hvor der i haven er to læmure. Afdækningen af disse mure skal udskiftes. Jeg vil ikke bruge teglsten, da det ikke vil passe til resten af huset.

Nogen der har et bud på andet materiale ?
Murene er i røde mursten og huset har eternittag.

Vh
John Klitgaard
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

En god (og billig) løsning er at støbe en afdækningsplade i beton. Lav en støbeform i træ og støb pladen i sektioner der er til at håndtere. Og så kan du lave pladen flad eller med rejsning eller hvordan du har lyst.

mvh
Jens
citat:
Oprindeligt indsendt af JensS:
Hej

En god (og billig) løsning er at støbe en afdækningsplade i beton. Lav en støbeform i træ og støb pladen i sektioner der er til at håndtere. Og så kan du lave pladen flad eller med rejsning eller hvordan du har lyst.

mvh
Jens



Hej Jens

Tak for tippet. Det vil jeg gøre.

vh
John
citat:
Oprindeligt indsendt af Haugaard:
Du kan købe nogle fine "sålbænke" i skifer der har hældninge fra midten og ud til begge sider. De er kanon flotte men dog lidt dyre. Jeg vil mene disse vil passe godt til eternittaget!
Peter



Hej Peter

Tak for forslaget, men vil ikke ofre en halv bondegård på det.

vh
John
Alt er relativt.

Vores hus fra start 70'erne og har først de senere år fået skiftet disse skifer-sålbænke. De har været pæne hele tiden, mens en kedelig betondækning bliver mosset og grim ret hurtig, og køn er den ikke efter min mening.

Så i det lange løb kan det være fornuftigt at bruge lidt ekstra, og så glæde sig i mange år over noget pænt frem for noget mindre pænt, som man godt nok fik billigt, men som måske aldrig gav glæde.

Men pengepungen afgør jo ofte hvad man er nødt til at vælge - desværre.

Mvh. JørgenE


Mvh. JørgenE
citat:
Oprindeligt indsendt af JørgenE:
Alt er relativt.

Vores hus fra start 70'erne og har først de senere år fået skiftet disse skifer-sålbænke. De har været pæne hele tiden, mens en kedelig betondækning bliver mosset og grim ret hurtig, og køn er den ikke efter min mening.

Så i det lange løb kan det være fornuftigt at bruge lidt ekstra, og så glæde sig i mange år over noget pænt frem for noget mindre pænt, som man godt nok fik billigt, men som måske aldrig gav glæde.

Men pengepungen afgør jo ofte hvad man er nødt til at vælge - desværre.

Mvh. JørgenE




Hej Jørgen

De afdækninger der er der nu er i skifer. Men de er ved at smuldre væk. Derfor skal de skiftes. Vil da lige forhøre mig ad mht. prisen på skifer afdækninger.

Tak for input

vh
John
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis