Remedier til nivellering/afretning

Jeg skal til at lave en ny terrasse.

I den forbindelse får jeg jo brug for nogle remedier.

Et laservaterpas kunne fx være nyttigt til nivellering. Biltema har et til 149 kr:
http://www.biltema.dk/products/product.asp?iItemId=91475
Har nogen prøvet det?

Til afretning har jeg læst at T-profiler er sagen (bedre end vandrør). Men hvor køber/lejer man sådan nogen?

Tak for svar!

/Henrik
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har et laserapparat købt I HN. Det er svært at se når solen skinner bare lidt, og virker ikke på større afstande. Du kan måske istedet bruge et slange sæt. Altså en vandslange med to klare rør i hver ende. Vandet er altid i vater hvis du sørger for ikke at have luft i slangen. Med dette afsætter du højderne på din terasse rundt i hjørnerne. Husk fald væk fra huset. 1cm pr. meter. Afretningssæt kan du leje i byggemarkeder og materialudlejningssteder. Hvis du skriver din email, skal jeg sende en artikel om at lave terasse og afsætte højder.
Tak for dit svar.

Er det Harald Nyborgs selvnivellerende laservaterpas (nr 6718 til 298 kr) du har købt? Jeg så en test i Gør Det Selv, der var de egl tilfredse med det ift prisen. Det var mest stativet de var utilfredse med.

Jeg kender godt fidusen med vandslangen, det er bare lidt smartere med et laservaterpas.

Min e-mail er "s i n d h o l t (at) y a h o o . d k".

/Henrik
Hej Henrik.
Ja det er det. Det er sikkert udemærket indendørs, men udendørs kan jeg ikke bruge det. Måske om aftenen når det er halvmørkt. Har sendt artikel til dig. Har selv lige lagt sten. Har brugt et snorevaterpas. Det er ikke så præcist, men godt nok til mig. Ellers skal du leje et rigtigt nivilleringsapparat. Et 2 meter vaterpas rækker også langt. Jeg har brugt vandrør til at trække af på.
Hej Bankmand. kunne du også sende den fil til mig med hvordan man laver teraase og afsætter højder. [email protected]
På forhånd tak
hvorfor køber du ikke bare et snor vatterpasconfused


det er 100 gange hurtigere end laser osv...


du laver en start højde fx. ved en dør, så trækker du en snor rundt om alle hjørner hvor din terrasse skal være, så sidder du vatter passet på snoren mellem din start højde og den ene pæl, og får den snor i vatter...


når hele dit areal er i vatter hele vejen rundt, måler du ud fra fx. din hus mur og til der hvor din terrasse stopper... og hvis vi siger der er 6m... det vil sige 6 cm fald væk fra huset...


så tager du blot og måler 6 cm ned fra den snor du lige har lavet i vatter, og flytter snoren de 6 cm ned....


på den tid, har du først fået op stillet stativet!!!biggrin


meget nem og enkel måde.
Annonce
Hej alle og Bankmand,

selvom, at dette er en gammel tråd, så prøver jeg lykken.

Hvis en af Jer skulle være i besiddelse af artilken, som bankmand'en sendte til Jer, så må I meget gerne sende den til mig/vedhæfte den til dette indlæg.

Tak.

/Brian

Hej,

Skriv lige din privatmail, så skal jeg se om du kan bruge den artikel jeg har.

Mht. billige laservatterpas.

Da vi startede totalrenoveringen af vores hus købte jeg en krydslaser fra black&decker til ca 700 kr. Jeg må sige pengne er givet godt ud, idet den er meget precis og den har mange anvendelsesmuligheder. Da vi fik støbt gulv (80m2) brugte vi det som referencepunkt fra den ene ende af huset til den anden. Mureren som jeg havde hyret til at nivelere betonen udtalte at det var lige så godt som hans 4m vatterpas. Det er nok overkill at købe til mindre opgaver, men skal nogen i gang med en større renovering, så brug det som undskyldning og køb et. Det er også guld værd til at hænge hylder op med mm. når huset står færdigt :-)
Til bankmand: Den der artikel er det ikke muligt at uploade den til sitet eller linke til den tror der er mange der gerne vil se den..??

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Hej.

Det er en artikel med Copyright, så det tror jeg ikke er så smart.
Vil nødig have fingrene i maskinen, så I må skrive hvis der er nogle der vil have artikel.

Men ellers en god ide.

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis