Renovering af gammelt tagpap

Vi har en swimmingpool i en separat bygning. Taget er lavet af tagpap der er begyndt at blive utæt i samlingerne, skiferen er væk stort set alle steder og der er lunker i fladen. Hældningen er meget lille - tagfladen måler 8x15m og der er et samlet fald på 13 cm på den korte led.
Mit spørgsmål er om det kan betale sig at renovere på dette ved komme enten fuldklæbende tagpap (Adeso) eller svejsepap ovenpå? Alternativt om jeg skal overveje en ny let tagkonstruktion af limtræ + termoplader i transparent plastik da faldet som det er nu er for lille til at forvente en moderat holdbar løsning?

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej, du kan godt med fordel renovere det gamle paptag, med en 1 lags løsning. er ikke rasene dyrt og de lunker du snakker om kan også rettes uden at du skal ned i selve konstruktionen, self. medmindre der er råd.

Og det med fald, de kræver på nye paptage at der skal være min. 3 graders fald, så det der er på dit er sådan set godt nok

Mhv. Tagdækkeren

BJ Multibyg - Tømrer snedker & Tagdækning

Udføre alle former for tømrer snedker & tagdækningsarbejde samt mindre mure & støbearbejde
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis