El varmemåtter oven på eksisterende betongulv

Hej!

Som næsten nybagt husejer, er der MASSER jeg ikke har forstand på. Jeg har fået til opgave at finde den bedste og billigste løsning på gulvvarme i vores stue.

Nu er der betongulv, som vi vil lægge egeplank oven på (kom ikke med andre forslag; vi har købt gulvetwink ).

Så vidt jeg kan se, er der en mulighed i el-varmemåtter. Er der nogen, der har erfaring med dette - og som evt. kan hjælpe med at hitte ud af, hvilken forhandler man skal vælge?

Stuen er 8 x 4,5 m. - er der noget om, at man ikke skal lægge gulvvarme i de yderste 30-40 cm?

Jeg har fået til opgave at finde noget til omkring kr. 5000 (vi installerer selv) - er det mon muligt?confused

Mange tak for respons
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Først og fremmest, har i tænkt over situatinen ???

elgulvvarme er sindsyg dyrt i brug. forbrug er ca. 100w pr kvm,

i har ca. 36 kvm, altså ca. 3,6kw når det er i brug. Det bliver altså en pæn slat penge i strøm. MEDMINDRE at det KUN er til komfortvarme, og der er en anden varmekilde i stuen.

Desuden er elvvarmemåtter IKKE GDS !

mvh.
Elektrikeren
Citat fra Marivanne

Hej!

Som næsten nybagt husejer, er der MASSER jeg ikke har forstand på. Jeg har fået til opgave at finde den bedste og billigste løsning på gulvvarme i vores stue.

Nu er der betongulv, som vi vil lægge egeplank oven på (kom ikke med andre forslag; vi har købt gulvetwink ).

Så vidt jeg kan se, er der en mulighed i el-varmemåtter. Er der nogen, der har erfaring med dette - og som evt. kan hjælpe med at hitte ud af, hvilken forhandler man skal vælge?

Stuen er 8 x 4,5 m. - er der noget om, at man ikke skal lægge gulvvarme i de yderste 30-40 cm?

Jeg har fået til opgave at finde noget til omkring kr. 5000 (vi installerer selv) - er det mon muligt?confused

Mange tak for respons
Jeg har elmåtter i et lille badeværelse på 4m2 gulv på første sal. Jeg har slukket for den elsluger.
Jeg ville hellere købe nogle lune sutsko, frem for at investere i gulvvarme baseret på el.
Formodentligt er dit gulv heller ikke isoleret til gulvvarme.
Køb hellere en brændeovn.
mvh
ktm

Med venlig hilsen
ktm

 

Hej!

Tak for jeres svar mht el-måtter til stuen. Hm, ja og så kommer lige min undskyldning, for da jeg i går talte med min mand (arbejder i Norge, så derfor hænger jeg på opgaven med research), sagde han også, at det var ALT for dyrt.

Nej, i stedet er der tale om en slags vandslanger, der kan lægges ned i nogle måtter med nogle riller - tja, så det må jeg lige til at finde noget om.

Men igen, tak for hjælpen - og tak fordi I advarede mod en endog meget dyr varmekilde!!
Citat fra Marivanne

Hej!

Tak for jeres svar mht el-måtter til stuen. Hm, ja og så kommer lige min undskyldning, for da jeg i går talte med min mand (arbejder i Norge, så derfor hænger jeg på opgaven med research), sagde han også, at det var ALT for dyrt.

Nej, i stedet er der tale om en slags vandslanger, der kan lægges ned i nogle måtter med nogle riller - tja, så det må jeg lige til at finde noget om.

Men igen, tak for hjælpen - og tak fordi I advarede mod en endog meget dyr varmekilde!!

Selvom det er vandbåret gulvvarme er det dyrt i drift uden optimal isolering (300mm)
Der findes et system, der kan lægges ovenpå eksisterende gulv, hvorefter trægulvet monteres on top.
Prøv at se nedenstående link (de nederste billeder):
http://dk.wavin.com/master/master.jsp?products=products&middleTemplateName=oc_middle_system_detail_II&FOLDER%3C%3Efolder_id=2534374305481502

Har kun hørt systemet omtalt af min vvs'er - men prøv evt. at kontakte Wavin direkte, de svarer gerne på spørgsmål og henviser til en forhandler.

Der skulle være noget isolering indbygget i pladerne - men som det nævnes - er isoleringen nedenunder ikke ok, er gulvvarme en dyr fornøjelse.

Mvh.

Jan R.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis