Sort granit

Jeg vil have sorte granitsten på nogle havegange i den nye baghave. Men jeg syntes ikke at Starks "New Africa" er særligt sorte, nærmere grålige.

Kan man ikke få en granit eller anden 10x10x5 sten som er helt sort?
Og hvad hedder den?

Green

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den hedder "sort indisk" mener jeg, i stedet for stark så prøv bent vangsøe i middelfart.

du kan finde ham på hans navn på google.
han for handler også til private
ok så skal du nok have fat i en lokal handler (evt trælast)

hvis du skal bruge meget så kan man tit købe det igennem en vognmand, og ellers ligger der i københavn en hel terminal hvor granit fra fx bornholm bliver sejlet ind

søg evt på nettet (google.dk)
Farum beton eller sa granit i nordhavnen, de er dog lidt dyrer en portogisere
De koster ca 1800 pr tons ca 5 kvm
Har købt granit hos NCC på østkysten, købt som sort de er også mørkegrå.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Har købt sorte indiske mosaik-sten. Det billigste sted var i Tilst. Det er åbenbart billigere at køre sten fra Århus til Nordsjælland end det er at køre dem fra Farum ;-)

Green

Nu skal de små fættere i lægges - og brolæggeren har brændt mig af.
Nogle tips - ideer.

Har 10 - 15 cm stabil nederst, og 5 cm afretninggsgrus øverst, det er stampet og lige til at gå til. Bortset fra at gruset nok har flyttet sig en del under de sidste ugers regn.

Har hørt at de skal i tørbeton, og hvordan er det lige at det foregår. Skal betonen helt ned i bunden, som til et fundament, eller er det bare de øverste 3 cm?

Green

du lægger dem bare i dit sand... så kant sikre du de yderste sten hele vejen rundt, og fuger op med stenmel, det skal være sten mel.

det fjer du ned mens du hælder en masse vand på, sådan fortsætter du med at fylde på en 4 - 5 gange mens du fejer ned... må det er tørt igen kan du feje det overskydende stenmel væk, og dine fuger er hårde som beton, bare kønnere...


hvor bor du henne af?


christian ipsen

kolding
Lokation: 3200
Det vil sige Helsinge og omegn.

Hvorfor spørger du om det?

Green

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis