Min Computer Vil Ikke Tænde

Hej...
Min computer vil ikk tænde overhovedet...
den lille pwr_led på bundkortet lyser men nå r jeg ænder for den kommer der kun lys i mine ekstra blæsere..
den begynder hverken at arbejde eller vise billede på min skærm...
den lille bib lyd fra bundkortet som normalt kommer når jeg tænder er der heller ik mere...
er det mit bundkort der er stået af?? eller hva kan det ellers være??
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Din strømforsyning kan også være død... men tjek at alle stik sidder som de skal.. tag dem af og på et af gangen.. også til harddiske og andre drev.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Hvis vi i første omgang ser bort fra fejl i CPU'en, kan det også være et drev der er afgået ved døden. Har oplevet det samme symptom ved en HD og ved et DVD-drev der var stået af. Prøv at tage strømstikkene af alle drevene og boot igen. Hvis komputeren vågner op til dåd tilslutter du et drev ad gangen indtil den ikke vil boote. Hvis det ikke hjælper, bør du tage et evtuelt videokort ud af soklen og boote igen. Sidste chance er at fjerne RAM-kortet.
Du kan også skyldes at strømforsyningen generelt er overbelastet, dvs. at der er tilsluttet for mange enheder, så kasser ikke en tilsyneladende fejlbehæftet enhed uden at tage den mulighed med i overvejelserne.

Mvh. Christian

Jeg har prøvet at fjerne rammene og div. drev. men stadig uden held.
hardiskene kører fint ved ikk med skærmkortet, men har prøvet et andet i min computer virkede heller ikke.

Min computer består af:
Bundkort: ASUS SKT939 A8N32-SLI DELUXE
Ram: 4*512 kingston ddr-ram 3200
GFX: Asus EN7300GT 256Mb PCI-E
Processer:AMD Athlon 64 X2 4400+/Skt939 2.2GHz 2MB
Hardiske: 250GB og 500GB begge fra Western Digital
PSU: 520W fra Termal Take

Burde være mere end rigeligt..
når du har prøvet at tage alle ting ud... og det ikke virker så er det strømforsyning eller bundkortet..
Har du prøvet at resette din bios og set om den kan finde hd og drev? eller kommer du slet ikke så langt..
Det kan være at din bios er (på mystisk vis) sat til at kører din hurtigere end den kan...
jeg oplevede det flere gange da jeg prøvede at overclocke min.
Enten sidder der en jumper der skal kortsluttes med strømstikket taget ud.. ellers skal du tage strømmen fra og fjerne det lille batteri i et lille stykke tid.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis