Hvordan beregner man pyntebark?

Jeg har nogen bede jeg godt kunne tænke mig pyntebark i. Hvordan beregner man hvor meget man skal bruge?

bed 1: 2 x 4 meter
bed 2: 3 x 9 meter
bed 3: 1 x 16 meter

Når jeg ringer til en vognmand og spørger om pris får jeg den i kubik, så synes det er lidt svært?

nogen der kan hjælpe?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
øhh, en kubikmeter er vel 1*1*1 meter, det vil så sige at du tager de mål du har på dine bed og gange dem og til sidst ganger med den tykkelse du gerne vil have.
Du har 51 m2 bede, det ganger du med 0,05 meter (5 cm) og så får du svaret i m3 (kubik) det bliver så cirka 2,5 kubik.

Jeg er helt sikker på at din matematiklærer engang har prøvet at lære dig det, men der er mange der har glemt det.

Green

Hvis pyntebarken ligger oven på en fiberdug kan du nok klare dig med et ret tyndt lag. Men hvis ikke der er fiberdug under skal du næppe forvente at du kan holde ukrudtet væk med kun et fem cm tykt lag, det skal nok være dobbelt så tykt.
(og så kan man jo regne på om det kan betale sig med et tyndt lag bark og fiberdug eller et tykt lag bark)
Jeg skrev 5 cm som et eksempel på hvordan man regner det ud. Jeg vil ikke gøre mig klog på om 5 cm er nok. det burde jeg nok have tilføjet til det første indlæg.

Green

Ja har nu læst, jeg vidste heller ikke hvor meget der skulle bruges dog skriver mange 5 cm..
Det med dug under bark, er det en god ide, kan vandet så komme igennem?

\René
ja vand kan godt komme igennem fibertex
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis