terrassehegn? Inspiration

jeg mangler nogle ideer til min terrasse.

Har kigget på hegn i div byggemarkeder, men enten er de alt for dyre, eller også alt for billige at se på.. rolleyes

Er der nogen der har nogle ideer, links man kan kigge på og få lidt inspiration til hvordan man selv kan lave et billigt hegn (man ikke kan se igennem)?

højden skal være ca 120cm og bredde 180 pr sektion.

Mvh Rasmus biggrin
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg skal selv til at lave et hegn i de dimensioner (12 m langt). Jeg har også droppet pileflet, lamelhegn osv.

Jeg bygger det i trygimpregnerede stolper pr 2 m, og med sibirsk lærk klinkebeklædning mellem stolpnerne - og ikk eud over - herved bliver stolperne synlige, og det synes jeg er en rigtig pæn løsning. Og så matcher det min carport ;o)

Og så et vandret brædt af passende størrelse vandret øverst, så man kan sidde på hegnet - det har jo lige højden til det
Hvis du skal lave det billigt - i træ - så tænk på hvor meget du har tænkt dig at ofre på træbeskyttelse/maling fremfor at lave en simpel men effektiv konstruktion: sørg for at reducere antallet af vandrette flader, så vandet kan løbe af. Jeg lavede for år siden 20 m plankeværk a'la klinkebygget. Prisen på træbeskyttelse ville gøre at jeg kunne udskifte det med nyt et par gange eller 3. I stedet kan jeg - om nogle år - nøjes med at udskifte de øverste brædder som er mest udsatte. Det er selvfølgelig en smagssag om man synes om den "grå" farve træet får efter et par år.

Mogens
Citat fra Mathiasen

jeg mangler nogle ideer til min terrasse.

Har kigget på hegn i div byggemarkeder, men enten er de alt for dyre, eller også alt for billige at se på.. rolleyes

Er der nogen der har nogle ideer, links man kan kigge på og få lidt inspiration til hvordan man selv kan lave et billigt hegn (man ikke kan se igennem)?

højden skal være ca 120cm og bredde 180 pr sektion.

Mvh Rasmus biggrin

Armeringsnet/rionet og en masse arkitektenstrøstsmile
Tar lidt tid inden man ikk ka se igennem, men billigt er det og næsten veligeholdelsesfrit...

US Freelance smba

Boligrenovering Tømrer-Murer-Tagdækker

Bygningsservice Arbejde fra lift/kran

Kranførerudlejning Mobilkran-Tårnkran-Fjernbetjente kraner

Maskinudlejning m. fører Minigraver-Maskintrailer-Motorbør-Stamper mm.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også