Kølervæske

i dag kørte jeg tom for kølervæske i min Opel Astra 94. jeg kørte ind det nærmeste sted og købte noget og fyldte det rent på. Dette sker der vel ikke noget ved at køre rundt med indtil jeg har fundet fejlen? Det er vel ikke sådan at motoren pludselig brænder af??

MVH Morten
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Morten

Du skal nok ikke køre for længe på ren kølevæske. Det er beregnet til at blande op med vand i forholdet 50/50 hvor det får de ønskede egenskaber som bedste frost beskyttelse, højere kogepunk og højere Ph værdi. (i forhold til rent vand) Desuden er div. pakninger og o-ringe i kølesystemet lavet til nettop den type kølevæske i det rette blandingsforhold, som bilfabrikanten anbefaler i instruktionsbogen.

Din motor skal nok blive kølet så den ikke brænder sammen, jeg kunne nu godt tænke mig at vide hvorfor du kørte tør for kølevæske. Er det udvendig eller indvendig lækage (ud af motoren eller ind i motoren) Sker det igen er det jo lidt dyrt kun at fylde ren kølevæske på.
Tak for svarene
Det er åbenbart toppakningen den er gal med. Den har lækket en smule ud på jorden, men slet ikke nok i forhold til hvor hurtigt det er forsvundet. Det vil altså være en god idé at fylde ny, opblandet kølervæske på i stedet for?
Ja bland det.. men lav en tynd blanding.. det kan ikke betale sig at bruge for mange penge på det hvis du alligevel skal have lavet det topstykke... og den bruger af det..
der kommer jo ikke hård frost lige med det samme wink

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis