Hjælp søges til Farvevalg til nedlagt landejendom..

Hjælp til farvevalg mm... Halløj med jer,

jeg er ny ejer af en nedlagt landejendom, om 5 uger kommer mine nye mahogni vinduer og det er skønt cool stuehuset er nu kalket, men planen er at det skal sandblæses, for så at blive pudset op bagefter...Nu kommer det store spørgsmål så, hvornår må jeg male det ?? skal jeg vente til næste år så det kan tøre evt eller er det bare fin klar til at må males straks derefter.. og hvad med farver til en nedlagt langejendom med mahogni vinduer?? nogen forslag, jeg søgt på et par sider for inspiration men uden held, er måske det er min tålmodighed som ikke rækker så langt..

råd og go'e ideer modtages gerne,min viden omkring gør det selv halløj er = 0 confused :wink:

MM Floridoor
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Da du jo har valgt at fjerne kalklaget og pudse op med nyt, bliver du nødt til at vente min. 1 år før du maler eller overflade behandler. Ellers er det spildt arbejde. Alt for tit mangler tålmodigheden og der går max. et år så begynder pudset at falde af. Hav lidt tålmodighed og du vil blive meget gladere for slutresultatet.

Jeg ville selv have valgt at fortsætte med kalken da det er en langt enklere og billigere facademaling.

Med hensyn til farve så står det dig jo frit for at vælge. Maghonivinduer har efter min bedste overbevisning intet historisk med en landbrugsejendom at gøre, så du kan jo vælge frit, da det jo ikke skal passe til noget som helst. Hvis du ønsker lokal inspiration, så gå på lokalhistorisk arkiv, der kan du få inspiration i forhold til den egn din ejendom ligger.

God fornøjelse med dit projekt.


Med venlig hilsen


Tibberup Høkeren


www.tibberuphoekeren.dk


super tak for det :o)
mht farver tænkte jeg nu mere på om i havde set noget som i syns var flot ik, måske evt henvise til en hjemmeside hvor man kan sætte forskellige farver sammen selv for at se hvad der virker bedst..

MM Floridoor
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hej Floridoor

Personligt synes jeg at den gamle facadebehandling med Jernvitriol er noget af det smukkeste. Det bedste sted at se det, er enten på kastellet, zoo eller Nyboder - desværre alle 3 steder i københavn.

Fordelen med denne facadebehandling er at den kan du bruge direkte på din allerede eksisterende kalkfacade, den er billig og den bliver smukkere jo ældre den bliver.

Men nu ved jeg ikke hvad du efterspørger, så du må nok kigge dig lidt omkring i nabolaget og se om der er noget du kan lide.

God fornøjelse med dit projekt.


Med venlig hilsen


Tibberup Høkeren


www.tibberuphoekeren.dk


Citat fra Floridoor

super tak for det :o)
mht farver tænkte jeg nu mere på om i havde set noget som i syns var flot ik, måske evt henvise til en hjemmeside hvor man kan sætte forskellige farver sammen selv for at se hvad der virker bedst..

MM Floridoor


www.maxit.dk har sådan en "vælg farve på dit hus" ting men her kan du selvfølgelig ikke vælge mahogni vinduer - men med mørke vinduer skal huset i min verden helt sikkert være hvidt eller en anden meget lys farve... smile

linket er
http://www.maxit.dk/indhold/home/Farvede_overflader/index.asp
go side, pma.. smile tak for linket. planen er nu os at male det i en lys farve enten sand eller crem, men ville bare være sjovt at se hvordan det kommer til at se ud.. men som jeg kan forstå på de tidligere beskeder har det med maling lange udsigter..

tak for et godt forum..
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også