med eller uden moms?? thats the question

Jeg vil lige høre om det er os der er helt gal på den.

for et par måneder siden havde vi besøg af en lokal vvs mand som skulle give et tilbud på en "fuld" entreprise på vores nye badeværelse på 1.sal.
Enterprisen skulle indeholde vvs,murer og tømrer da vi selv ville lave el, malerarbejde og nedbrydning.

Badeværelset ville ende op med at være på 10 m2.

vi fortalte at vi havde sat 150.000 af til projektet og gutten synes at det lød som et rigtig godt skøn, det var osse den pris han ville vurdere projektet til, nu da det var på første sal osv.

Da vi så pillede de andre enterpriser ud regnede vi ikke med at det ville blive så dyrt heller.

Så efter mange besøg og opmålinger og venten på tilbud, så fik vi endelig prisen i torsdags efter godt 2 måneders venten.

Vi var ved at vælte af stolen da han løftede hånden fra papiret og var pænt målløse.

232.000 kroner!! dvs en m2 pris på omkring 23.000 !!!!!

Vi var selvfølgelig meget chokeret over at han kunne komme med en pris som var næsten 100.000 dyrere end det aftalte.

Det undskyldte han så med at det var jo plus moms, på trods af at vi havde sagt at vi havde afsat 150.000 og så forklarede han osse at det var jo osse på 1.sal, hvilket han osse var klar over da vi snakkede om den oprindelige pris.

Jeg vil gerne høre om det er os der er blåøjet eller om det er ham der presser citronen ?

Kun døde fisk flyder med strømmen wink
Jeg vil lige høre om det er os der er helt gal på... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
[Indlæg slettet]

Med venlig hilsen
ktm

 

232000 syntes jeg også er rigtig meget, jeg er i gang med en totalrenovering af hele vores 1. sal, og her har jeg sat ca. 70.000,- af til matrialer i vores badeværelse, regner med at lave det meste selv.

Mit råd vi være at finde en håndværker som nogen i din omgangskreds kan anbefale, og så få en pris fra ham, find 2 hvis det er muligt. En god anbefaling går man sjælden fejl af.
det lyder voldsomt det tilbud, bare min mening. men nu har jeg self. heller ikke set projektet. for de penge kan du jo næsten få en helt ny 1. sal. med bad

BJ Multibyg - Tømrer snedker & Tagdækning

Udføre alle former for tømrer snedker & tagdækningsarbejde samt mindre mure & støbearbejde
Nu vil jeg ikke lægge hele projektet ud på siden her, men ja vi synes osse det er alt for vildt et tilbud.

Mit indlæg gik mere på det moralske aspekt i det her.
Jeg har intet imod at lægge vores budget ud til en evt. håndværker, for så er der rene linier om hvor meget der max kan bruges til projektet.
Jeg har heller ikke noget imod at betale 150 for et badeværelse, hvis ydelserne og det endelige produkt svarer overens med prisen.

Men selv om vi gjorde det i den her sag, så blev der alligevel proppet ting på.

Det jeg er harm over, er at man giver et grovskøn og derefter overstiger det først antagede beløb med 100.000.
Det mener jeg ikke nogen kan være bekendt.
Ja vi kunne da selv ha spurgt om det var med eller uden moms, men når vi nu sagde at der var 150 til projektet, og manden iøvrigt giver os ret i vores regnestykke, så kan jeg ikke forstå han vil være bekendt at smide 100.00 oveni.
Det er et firma med 80 år på bagen og derfor kan jeg slet ikke forstå at han kan "regne" så meget ved siden af.

vi havde osse fortalt hvilket prislejde vi lå i mht diverse bad inventarer, dvs 1500-2500 for toilet, 1500-2500 for håndklædetørrere osv. og ca 150 kr pr.m2 for fliser som kun skulle lægges på gulv og i brusenichen.

Så derfor mener jeg at vi har givet et vink om hvilket prislejde vi lå i.
Bare et fint funktionelt badeværelse uden nogen dikkedare.

Kun døde fisk flyder med strømmen wink
#11
Ja jeg har lavet badeværelse selv helt fra bunden med fjernelse af indskudsler og udbedring af rådskade i bjælkelag. Jeg synes ikke det som sådan er en besværlig opgave og for så vidt heller ikke nødvendigvis dyr (materialepriser)

#14
Det at han så har skønnet forkert inden han har sat sig ned og regnet på det synes jeg ikke du kan gøre så meget ved.
Situationen havde været en anden hvis det var noget arbejde der var blavet udført.
Synes da du skal få en anden håndværker ud og give et tilbud, så har du et bedre sammenligningsgrundlag.
Annonce
Jeg kan ikke se det forkert i tilbudet. Og hvorfor skulle du kunne brokke dig over et tilbud ?
Hvis du ikke bryder dig om det, er du jo fritstillet til at indsamle andre tilbud hos andre håndværkere.

Man kan da ikke klantre manden (håndværkeren) for at komme med et tilbud, selvom det var over, det du havde planlagt. Hvis han kunne lave det til 150k så ville I nok have fået et tilbud på det.


Jeg har selv lavet badeværelse på 1 sal, fra bunden og jeg syntes at det tog mange timer. Som ville have kostet kassen, hvis jeg skulle have håndværkere til det.

Men skaf da en række tilbud fra forskellige håndværker, gerne nogle der har erfaring med enterprise. Og vælg nødvendigvis ikke den billigst håndværker.

Man kan lære alt, hvis man gider!
Jeg tror faktisk også jeg ville være blevet harm over et sådant tilbud. Især hvis jeg havde fortalt om hvilken standard jeg var ude efter.

Havde vi nu talt overslag så siger man generelt, at prisen må svinge 10% mellem overslagspris og så den faktiske pris.
Nu er jeg klar over at det ikke er overslag der er tale om, men bare for at sætte tingene i relief, synes jeg godt man kan bruge den sammenligning.

Min far har altid sagt, at når folk spurgte ham om prisen på enten det ene eller det andet, at det skulle han hjem og regne på, også selvom folk har sagt at det ikke var nødvendigt det var nøjagtigt. Han vidste, at uanset hvad, så er det vigtigt at prisen passer, for det er det folk husker, hvis man har givet et bud. Det har han gjort konsekvent selvom han har været i sin branche i mange år.

Så i stedet for at den pågældende entreprenør slynger ud, at 150K nok er et meget godt skøn, når der nu er tale om at det er på første sal, så burde han nok ha' sagt: "Det er jeg nødt til at hjem og regne på."

Jeg kan ikke selv give et bud på om tilbudsprisen er ok, men den forekommer da mig lidt høj.

Carsten.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også