Garage

Skal bygge en garage, Hvor der hen af siderne skal være vandret beklædning. Der skal ikke vindpap e.lign på, da den bliver åben i fronten. Men de lodrette stolper, hvor langt skal ejg have imellem dem, ? For at den vandrette beklædning ikke kommer til at bue e.lign.

Garagen er 10 meter lang.


Mvh
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Normalt siger man 60 cm fra midt til midt... men det kommer jo an på hva beklædning du vælger.. hvor tyndt det er..

Vil du være helt sikker så gør det pr 45 cm.. så er det rigtig godt !

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Det er bare mange stolper der går til, og som skal graves ned så.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Nej Nej..! Du skal ikke grave dem alle ned. du graver hjørne stolperne ned, eller sætter dem i stolpesko.
- gerne nogle stolper der er 10 x 10 cm, samt evt. dør stolpe... hvis du skal have skur også...

Imellem stolperne, sætter du vandret forneden ca 10 cm over jorden/fliserne en 5 x 10 stolpe
foroven har du en 10 x 10 som rem til dit tag, der ligger på hjørnestolperne.

Her imellem rem og vandrette 5 x 10 sætter du så igen dine lodrette stolper stadig 5 x 10 cm pr enten 60 eller 45 cm.

hva slags beklædning vil du ha...? jeg vil mene 60 cm er rigeligt til de fleste typer beklædning.

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Hvor kraftig er din beklædning?
Er det en klinkebeklædning eller hvad?

Jeg har ca 90 cm mellem mine stolper, center/center på plankeværket udenfor...
Det har ikke givet problemer og er efterhånden 4 år gammelt.
Plankebeklædningen er her en 5 tommer tryk imprægneret der er malet på begge sider.

MVH Njord
Ok super, Skal have klinkebeklædning regner jeg med biggrin
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
hej jeg vil mene at en rem med dim. 100x100mm over 10m er noget af en satsning, den vil begynde at hænge igennem med tiden og der går ikke lang tid.

BJ Multibyg - Tømrer snedker & Tagdækning

Udføre alle former for tømrer snedker & tagdækningsarbejde samt mindre mure & støbearbejde
Citat fra BJ-Multibyg

hej jeg vil mene at en rem med dim. 100x100mm over 10m er noget af en satsning, den vil begynde at hænge igennem med tiden og der går ikke lang tid.



Hej, ja, men nu er 10 meter jo ikke i frit stræk, der kommer lodrette stolper derhen af også.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også