Kasper Røghat

Hej venner,
Jeg har fået sådan en lille røge ( ryge ? ) ovn i fødselsdagsgave. Den har en lille spritbrænder og en rist indeni. Rektangulær og på størrelse med en A4 mappe smile

Er der een som lige kort kan skitsere hvordan sådan en fætter virker og skal betjenes - skal bruges til røgning ( rygning ? ) af ørreder.

På forhånd tak - og go´ Bededagsferie.

Med venlig hilsen

Vangsøe

Vangsoe
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan hente en masse info her: http://www.ulk1966.dk/Roegeovnens-Venner/index.htm
Blandt andet dette om ørred

Varmrøgning af Ørred
ASIhavoerred.jpgASIbaekoerred.jpgASIregnbueoerred.jpg
(Havørred, Bækørred, Regnbueørred) Start med at fjerne gællerne. Når Ørreden er renset lægges den i en saltlage. Lage: 1 liter vand og 80 gram salt. Forbrug: 1½ liter lage pr. kg. fisk. Tid i Lage: små i 8 timer, store i 12 timer. Ørreden tages op, skylles godt og tørres med køkkenrulle, der isættes tandstikkere i bugen. Derefter lufttørres den i mindst 8 timer.

Ovnen opvarmes til 40 grader og fisken hænges ind, derefter hæves temperaturen gradvis fra 40 – 80 grader over en periode af 10 – 20 min. De 80 grader holdes i 10 – 20 min., derefter dæmpes flammerne og der kommes røgsmuld på, så temperaturen kommer ned på ca. 50 – 60 grader. Der røges herefter i ca. 2 – 3 timer.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Hejsa,

Takker for info !

Med venlig hilsen
Vangsøe

Vangsoe
[Indlæg slettet]
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner