Nye Glas i Gamle vinduer

I vores vindfang og i en enkelt dør sidder der enkeltlagsglas. Men falsen (tror jeg nok det hedder) er ret dyb (ca 2,5).

Tanken var at købe de tyndesete termoryder (14 mm) og sætte istedet for det 2-3 mm glas der sidder i. Der skulle stadig være en cm tilbage til at sætte en ny liste på.

Er der nogen der har prøvet det før og ved hvad der taler for/ imod denne løsning? og er der nogen der ved hvordan man måler korrekt op, eller hvor mange mm "frigang" der bør være.

Mvh
Mikkel
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tjah ! den går bare ikke med dine mål, der skal sidde gummilister imellem glas og træet. Desuden har jeg den holdning at et thermovindue med den dimention du omtaler er nærmest spild af penge.
Så ville det nok være bedre med nogle forsats vinduer indvendig, eller en form for koblede vinduer udvendigt.

V.h. Håndværkeren
Jeg har haft samme ide.
Min fals er 2,7 cm og jeg har tænkt mig at sætte en liste op på indsiden af rammen som man så udefra kan presse termoruden ind mod. På denne måde burde der være plads til det hele.

Kunne det fungerer?

/Anders
Hej Kanten
Ja du kan fint montere en liste indv. i karmen og så montere termoruden der, men husk bunden af falsen hvor udv. liste sidder skal være skrå.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis