Fugemateriale mellem havefliser - danfuge sand, stenmel, eller?

Hej

Hvilket materiale har i brugt til at lægge i fugerne mellem jeres havefliser/sten - og virker det?

Hvor længe er det siden i har lagt det - og hvor meget har det hæmmet ukrudtsvæksten (som forventes at komme oppe fra!)


Pt. er jeg i gang med at benytte danfugesand ud fra den betragtning, at det ikke koster urimeligt meget, ift. hvis jeg senere skulle støvsuge alm. sand op af fugerne for at erstatte dette med danfuge sandet (eller stenmel, eller et andet produkt med "ørkenlignende tilstand etc.)

PS.: Rapport med info om danfugesand: http://www.dansand.dk/cust/215/dok//upload/Rapport.Danfugesand.2006.pdf

- TvE

I teorien er der ikke forskel på teori og praksis, men i praksis er der...
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jow jow. det virker da fremragende...................de første par år. Efter det så er det tilbage til normal.

Brug stenmel. Det pakker sig utrolig meget.
Citat fra JDK

Jow jow. det virker da fremragende...................de første par år. Efter det så er det tilbage til normal.

Brug stenmel. Det pakker sig utrolig meget.


Er det så fordi du ikke fylder efter, eller…?

I teorien er der ikke forskel på teori og praksis, men i praksis er der...
Det vigtigste er at få fyldt fugerne og så efterfuge når det er behov for det. Stenmel pakker godt, så kig på prisen, du kan som regel hente det på en trailer hos din lokale vognmand, til en brøkdel af hvad det andet koster i så fine poser.

Rasmus
Hej,

Jeg vil også klart anbefale stenmel. Det bliver utroligt hårdt med tiden. Jeg fjernede det gamle sand mellem vores terrassesten og brugte i stedet stenmel. Der er mærkbar forskel på mængden af ukrudt der fæstsner sig.

Og hvis det ikke er er større område du har i tankerne, så kommer du forbavsende langs med de 25 kgs sække du får billigt i Jem og fix.

Thomas
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis