Eftermontering af træk?

Hej herinde

Kan man eftermontere træk på en bil, som ikke er født med det? Hvis ja, er der så nogen, der har en idé om hvor meget det ca koster? Altså bare om vi snakker 1.000,- eller 10.000,-

Mvh

Kasper
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det er en nogenlunde " normal" bil, sagtens.

Jeg har selv fået lavet nogle stykker på Audi'er efterhånden. Her ligger prisen på 4.000-5.000,- inkl. montering, hvis du vælger den aftagelige model. Lidt dyrere løsning, men jeg kan kun anbefale det. Så slipper man for at se på den skide krog og stikket, når man ikke kører med trailer. At man også slipper for brækkede skinneben, gør absolut ikke sagen dårligere :-)

Så vidt jeg husker, skal man informere enten sit forsikringsselskab og/eller motorkontoret - her må andre lige hjælpe mig lidt med en præcisering.

Med venlig hilsen
FlemmingB

Det kan sagtens lade sig gøre.

Man skal have sit forsikringssleskab på banen, for præmien er typisk lidt højere med træk. Hvis du kun skal bruge det til en cykel, kan du få det registreret så du har træk på men ikke bruger det. Men hvad sjov er der i det.

Du skal også en tur forbi synshallen for registreringsattesten skal ændres, så det kan med fordel slås sammen med et periodesyn.
Det vil afhænge meget af hvilken bil, årgang osv du skal montere det på.

På nogle kræver det et specielt ekstra ledningsnet. På andre kræves et aftageligt træk osv. Og er det en model der ruller mange af er prisen sjældent specielt dyr.

Der er noget omkring syn... som privatperson mener jeg du skal have bilen omkring et syn. Men der er noget med at autoværksteder kan montere inden en vis tid efter et syn, eller indregistrering.. Men kender ikke lig ereglerne.

MVH Njord
Hvis bilen er under 8 år gammel og har været til syn inden for det sidste år, kan en - der er momsregisteret til handel med eller reparation af biler - montere og udfylde en erklæring som så afleveres sammen med reg. attest og forsikringspapirer på motorkontoret . En midlertidig reg. attest med trækdata udleveres ind til den rigtige kommer med posten

Opfylder bilen ikke ovennævnte - med alder og syn - kan trækket kun monteres i forbindelse med et syn. Til gengæld kan du selv montere da synsmanden går det efter (godkendelser, bolttyper og trækevne for bilen)

Med venlig hilsen

Fladder
Og så kan man tilføje, at hvis du selv monterer trækket og får foretaget det krævede registreringssyn, springes det næste periodiske syn over, HVIS registreringssynet falder indenfor "synsvinduet" (synsmandens udtryk) på 6 måneder.
Det har jeg lige gjort. Dermed var synet jo ingen ekstraudgift.
Og du skal aflevere en formular på motorkontoret, som synshallen udfylder, men det er ikke nødvendigt med forsikringsbevis, hvis du kører videre på de samme plader.

Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
Annonce
Har selv fået monteret aftageligt træk på seat leon 1.9 tdi fra 04 ved forhandler . 3500 kr for alt smile

Så det er slet ikk så dyrt..
Har selv monteret træk på flere af mine biler og det har kostet en plovmand incl ledninger/stikdåse.. Og taget ca 2 timer..

Kom dog til at "glemme" at få godkendt trækket på den sidste bil jeg satte det på.. Ja ja, ved det godt... ;-)

Bilen har ikke træk på fra frabrikken, det bliver eftermonteret på værkstedet, hvis kunden ønsker det..
Citat fra billito

Har selv monteret træk på flere af mine biler og det har kostet en plovmand incl ledninger/stikdåse.. Og taget ca 2 timer..

Kom dog til at "glemme" at få godkendt trækket på den sidste bil jeg satte det på.. Ja ja, ved det godt... ;-)

Bilen har ikke træk på fra frabrikken, det bliver eftermonteret på værkstedet, hvis kunden ønsker det..

Det er fandme billigt,men hvis kunden sætter X i feltet med træk,så sætter robotten træk på bilen,den kender ikke til de danske registreringsafgifter.
René
Citat fra ALB69

Det er fandme billigt,men hvis kunden sætter X i feltet med træk,så sætter robotten træk på bilen,den kender ikke til de danske registreringsafgifter.
René


De fabriksnye biler jeg har haft hentet, har ikke haft træk på..Trækket blev eftermonteret i forbindelse med klargøring af bilen..

Det er rigtigt at kunden kan vælge trækket med, ved køb af ny bil, men oftes så er bilenene allerede i landet, hvis det er en biler i standart farve/model.. Det gælder jo om at give kunden sin vare så hurtigt som muligt..

Ang afgifter, så mener jeg at det er snyd med danske regler. En ny bil koster ikke ret meget at få hjem, men at få plader på..

De træk jeg har eftermonteret, har alle været købt hos en hugger. Så en ny stikdåse/ledning
Fjernet af moderator
(Årsag: Ren reklame )
Denne bruger er blokeret pga. overtrædelse af ordensreglerne.
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis