Nedkant i bruseniche

Jeg søger et praktisk råd.
Jeg skal støbe nyt gulv i vores badeværelse. Oven på isoleringen (og gulvvarmen) støber jeg med lava-beton (fra Unicon). Brusenichen bliver placeret i et hjørne af badeværelset, og jeg vil gerne have en nedkant til brusenichen. Men jeg er i tvivl om hvordan man etablerer denne nedkant. Kan man gøre det samtidig med at man støber gulvet? Eller er man nødt til at støbe over to omgange, med første lag i niveau med brusenichens gulv og andet lag i niveau med resten af gulvet?
Håber meget på hjælp.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Lavabeton er da flydebeton, så vidt jeg ved -Jeg vil fraråde at begynde lægge gulv med fald i flydebeton og da slet ikke i et badeværelse! Jeg vil istedet vælge noget almindeligt beton 20 MPa med små sten. Og en ting til, hvis man ikke har håndelaget og/eller ikke ved hvordan det skal gøres har jeg kun et råd: Få en murer til det! Hvis du i stedet laver alle forberedelserne burde en murer kunne gøre det på ca. 2-3 timer.
I mit badeværelse (16 m2) har jeg lavet samme øvelse som du nu skal igennem.
Måden jeg etablerede nedkanten på var at sætte forskallingsbrædder op hvor brusenichen skulle være så flydebetonen ikke løb derind. Efter betonen var tør fjernede jeg forskallingen og støbte gulvet i brusenichen (med fald). Se i øvrigt på Unidrains afløb, så slipper du for at lave kuvertfald i brusenichen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis