Computer lukker ned

Hej eksperter

Som en ganske almindelig bruger af PC m.m. har jeg nu fået et problem med at min HP computer lukker ned lige efter opstarten. Har prøvet at bede den om at starte op i safemode, eller boote fra en HP genoprettelses DVD - same result, computeren slukker helt.

Nogen ideer?

Venlig hilsen
Frank
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Lidt flere oplysninger udbedes.
Hvordan lukker den ned?
Hvilke meldinger kommer der på skærmen osv.

Mvh. Christian

Der er ikke så mange flere oplysninger at give. Maskinen slukker for strømmen, uden nogen former for meddelser.
Jeg har analyseret mig lidt frem til, at det måske kan være en teknisk fejl. Det er som om blæseren arbejder mere end den tidligere har gjort. Og hvis jeg lader maskinene stå en ½ halv dags tid, så kan den køre i en periode igen.

Hilsen Frank
Umiddelbart vil jeg gætte på at blæserne og/eller kølepladerne er stoppet til med snavs, evt. at blæseren på CPU'en eller strømforsyningen ikke kører.

Mvh. Christian

lyder i hvert fald som om den bliver hurtigt varm.. frem med vatpinde og støvsuger

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Husk lige at tage stikket ud af stikkontakten inden du begynder at rode inde i computeren. Og var forsigtig med støvsugeren du må ikke røre ved komponenterne med mundstykket. Du skal have åbnet computeren for at komme ind og rense !
Og det bedste middel til at rense for støv er vatpinde som Andy skriver, men dyp dem lige i Isopropanol det opløser hurtigt snavset og skader ikke elektronikken.

V.h. Håndværkeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis