Store brosten med glat side - hvor køber jeg?

I have til vores 'nye' hus er der lags bedene lagt en kant af brosten: Store brosten hævet langs bedene og små brosten (den slags de kaster med inde på Nørrebro wink ) mellem de store brosten og græsset.


Nu vil vi gerne lave det samme langs de sidste to bede i haven og rundt om et par træer.

Sælger har efterladt en hel kasse med brosten, men desværre er der ikke nok af de store med glat side.

Og nu skriver jeg brosten, men måske hedder de noget andet: I hvert tilfælde har jeg ikke kunnet finde noget sted hvor man kan købe dem i løs vægt.

Kan I hjælpe?

Brostenene er naturligvis ret uregelmæssige i størrelsen, men er ca. 10 gange 20 cm (måske lidt større) når man ser på dem 'oppefra' - det vil sige når man kigger på den glatte side. Og det er den glatte side der giver mig problemet:

Jeg kan godt finde store brosten, men ikke med glatte sider. Jeg frygter lidt at det er 'brugte brosten' som sælger har været heldig at få fat i.

Selve 'dybden' på brostenene varierer endnu mere i størrelsen:, men 15-20 cm er vel sådan nogenlunde dimensionen på den led.


Nogen der ved hvor den slags forhandles, gerne i anstændig afstand fra Glostrup?

/Rob
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Rob

Du har fuldstændig ret i betegnelsen Brosten og det er også rigtigt at det er brugte eller slidte sten

Brugte brosten handles hos de fleste granit-folk til eks. www.trgranit.dk/ ellers prøv www.dba.dk

Med venlig hilsen

Fladder
Tak for jeres svar. Jeg smutter en tur på Amager og kigger på brosten i dag, hos www.trgranit.dk smile

Citat fra Lars ON

ellers prøv www.genbyg.dk

de er vist flyttet ud på Amager Landevej, men det er trods alt ikke ret meget ængere end en ejendomsmægler kan kaste en sten dertil fra Rødovre.


Fik mig i øvrigt et godt grin over ejendomsmæglernes evne til at kaste med sten. Genialt biggrin

Tak igen.

/Rob
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis