navn på båden.

Hej alle
jeg har købt en ny båd,og skal navngive den. er der nogle der ligger inde med informationer om traditioner(ala7 bogstaver i navnet pga de 7 verdenshave) Hvis jeg opkalder min båd efter min kone er hun så nr 1 og båden nr 2 eller er det først næste båd der får et 2 tal
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
øhh jeg har ikke hørt om det med syv bogstaver... og mit skib hedder "Jam" og den første båd er uden tal..
for øvrigt så kan du købe teksten hos en der hedder benny Søndergård som kan sende til dig. han bor kirkerupvej hmm vist nok nr 54 i kirkerup, slagelse.. og kan kan sende til det.. jeg har fundet ud af at han tager kun det ½ af hvad mange andre tager.
hvis du ringer til ham så hils fra Andy.. og sig at jeg har skrevet på nettet om ham.. (advarsel: han kan snakke meget når han er i humør til det) wink

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Den med de syv ! har jeg aldrig hørt før lyder som en gammel skrøne.
Du kan kalde dit "skiv" lige hvad du har lyst til.
Her er nogle af de navne jeg har givet mine, Ællingen, Potten, Karin, Flænø II, Min Båd, Papskivet (var en glasfiber båd), Maja, Spray (var en nedmålt model af Joshua Slocums Jordomsejler)
Som du kan se er mulighederne mange, Min bror har et par stykker ved navn Jawik ( der er en sammensætning af han pigers navne Janne og Wickie ) og noget han selv har bygget som han kalder en båd ved navn Ka Nok. (Jeg syntes mest den ligner en forstørret skotøjs æske )

V.h. Håndværkeren
Fandt lige min skilte- og bogstavsmand på degulesider.dk
(Benny) Søndergaard Reklame
Kirkerupvej 53
4200 Slagelse
Tlf.: 58 54 52 81

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Citat fra grandoldman

Fandt lige min skilte- og bogstavsmand på degulesider.dk
(Benny) Søndergaard Reklame
Kirkerupvej 53
4200 Slagelse
Tlf.: 58 54 52 81


Jamen Andy. Sådan noget gør man da selv !
Her er den prof. måde at gøre det på. Du tegner bogstaverne / Navnet op på på et stykke pergament papir. Så låner du lille mors mønster sporer, som du spore navnet op med. Det bedste er at have et stykke hård filt eller blød masonit under pergamenten medens du spore bogstaverne op. Og her er så den store "hemmelighed" du brænder et par avis sider af på et bord der kan tåle det, eller en blikplade, der skal bare være rent før du brænder avispapiret af, du skal nemlig bruge asken. Den fylder du i en af lillemors kaserede nylonstrømper, og laver en lille pose som du kan duppe med.
Sæt nu pergamenten med navnet fast på skivet der hvor navnet skal stå. Dup så med askeposen hen over de sporede bogstaver, fjern pergamenten fra skivet og nu står navnet der meget fint aftegnet med små prikker. Så er det bare at strege det op og på med malingen. (det er da meget enkelt ik-ås ? )

V.h. Håndværkeren
Sikken en gang bavl, fra først til sidst.
Det eneste man ikke kan ændre navn på sådan uden videre, er skibe der er registreret i skibs registeret.

Håndværkeren
ja selvfølgelig er det bavl?(måske)icon7.gif
men det var lige sådan noget omkring traditioner og ikke regler jeg efterlyser.jeg har også tænkt mig at købe en kaptainskasket(upåagtet at min kone bestemmer på båden også) er der virkelig ikke andre der har hørt det med de syv bogstaver.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også