Skunk væg

Jeg funderer over om mine skunkvægge er bærende - dvs kan jeg fjerne dem uden at reducere stabiliteten af spærrene?

Tilsyneladen består skunken kun af puds, hønsenet og forskallingsbrædder. Umiddelbart tror jeg ike at mine spær er A spær, men jeg har lidt svært ved at se det, da loftsrummet er beklædt med profilbrædder - ca op til 20-25 cm fra kip

Hvordan kan jeg finde ud af skunken er bærende/stabiliserende?

venligst
most

Lund

\"Once I thought I was wrong, but I was mistaken...\"
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan roligt regne med at dine skunkstolper er bærende !

De tager en del at trykket og kan ikke bare fjernes. Men der er ikke noget til hinder for at du fjerner skunkbeklædningen. Så kan du komme ind bagved og isolere fra taget og ind mod rummet. Husk dampspærre bag gipspladerne. Altså får rummet samme størrelse som nu.

Hvis dit hus er et ældre hus er der nogen gange nogle meget høje skunkvæge. På disse kan man MÅSKE fjerne skunkstolpen eller retter udskifte den med en anden der står længere tilbage. Men det kræver en der kigger på konstruktionen og laver nogen beregninger. Det er bestemt ikke noget man bare kan satse på.. Og slet ikke efter et internet svar... Det kræver besigtigelse og erfaring og beregning.

Venligst Njord wink En glad amatør M smile

MVH Njord
Safety first - det er jo altid det mest fornuftige. Man hører bare altid folk der taler om mine skunkvægge er ikke bærende.
Men mine skunkvægge er/var ganske høje (1.3 m).
Men jeg må hellere få en fagmand til at kigge på det.

most

Lund

\"Once I thought I was wrong, but I was mistaken...\"
Lige for at være lidt mere præcis !

Det er ikke væggen som sådan der tager trykket men stolperne der er en del af spærrene. De behøver ikke være en del af den bærende konstruktion men de er det oftest. Så derfor er det usikkert bare at fjerne også håbe...

Venligst Njord wink Safety first wink

MVH Njord
Hej smile

Skunkstolperne er nok dem, der er mest tryk på på et hanebåndsspær. Stolperne fordeler trykket på remmen, og afstiver samtidig taget. Så du kan garanteret ikke fjerne dem.

Mvh
ThomasB
Med 1,3 meter kan du lave nogle rigtig gode skabe i sådan en skunk, sådan en 4 har jeg lavet, med stor success. IKEA har nogle rigtig gode låger fra til køkkener man kan bruge, hvis ikke du vil lave dem selv. Kun en ide til hvordan man kan bruge pladsen. Man kan jo alligevel ikke bruge højden til noget.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Ja så fortsætte føljetonen.

Ideen meed skabene er slet ikke dårlig og tak for tippet.

Sådan lige for fuldstændighedens skyld skal jeg nok fortælle, at jeg IKKE fjerner to skillevægge på 1. salen. Samt at der IKKE åbnes til kip, dvs der er en etageadskillelse over 1. salen til yderlige at stabilisere taget.

most


Lund

\"Once I thought I was wrong, but I was mistaken...\"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis