Køb af hvidevarer i udlandet

Er der nogen her der har forbindelse til køb af hvidevarer i udlandet? Fx Tyskland...biggrin

Hvad er besparelserne og hvilke fordele/ ulemper har I oplevet...?confused

Lign. relaterede emner har også interesse...
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har købt hvidevarer i udlandet både komfur (gas), vaskemaskine og tørretumbler.

Mange af hvidevarerne er noget billigere end i danmark, og som oftest en smule billigere end de bedste slagtilbud.

Jeg tror jeg gav ca 50% i forhold til listepriserne i danmark. Det store problem er hvis der er noget galt med dine hvidevare, så er du lidt på spanden , de har selvfølgelig en garantiforpligtigelse men porto/fragt kan godt blive ret højt, specielt som privatperson.

Jeg tog chancen og har ikke haft problemer.

Købte iøvrigt blandt andet hos:

http://www.technikdirekt.de

Men de har ikke alt og muligvis ikke det du søger, men de er billige og internationalt orienteret, du kan eventuelt maile dem og spørge omkring garantien.
Citat fra halte

En anden oplagt ulempe er selvfølgelig at gætte sig til hvad uldvask hedder på tysk ....


Ligesom alt muligt andet må det da være muligt at skifte sprog i udstyret - prøve at finde den danske manual på nettet...biggrin
Var selv samme overvejelse igennem for ca. 3 år siden, da vi byggede nyt køkken. Enden blev, at vi købt i DK via en indkøbsforening (ingeniør-foreningen). Besparelsen ved udlandet var mindre (checkede sverige og tyskland), end hvad vi kunne opnå ved at lave en stor ordre hos Fagmandens Hvidevarer - og så slap vi for alt den dårlige mave mht garanti, retur, reperation etc. (var egentlig rart, da termostaten i ovnen røg efter en måned :-))
Jeg vil opfordre til at du laver en stor ordre, og så kører på 2-3 leverandører i parallel, og presser dem gensidigt på prisen - så får du altså en pris, som er rigtig god.

/Hans
Hejsa
Nogle venner sparede mange penge ved at bruge www.peterspris.dk . Det kræver, at du ved, hvad du skal have mht. fabrikat mv., og skriver hvad du vil betale. Så får du tilbud fra rigtig mange hvidevareforhandlere, sådan som jeg har forstået det. Du kan også prøve www.hvidevarepriser.dk som søger i forhandlernes databaser efter den billgiste pris.

cqw
Annonce
Citat fra Morten123

Hejsa
Nogle venner sparede mange penge ved at bruge www.peterspris.dk . Det kræver, at du ved, hvad du skal have mht. fabrikat mv., og skriver hvad du vil betale. Så får du tilbud fra rigtig mange hvidevareforhandlere, sådan som jeg har forstået det. Du kan også prøve www.hvidevarepriser.dk som søger i forhandlernes databaser efter den billgiste pris.


Jeg kan Ikke anbefale peters pris!!!

Grunden til dette er at jeg selv igennem et halvt år har benyttet peters pris, og har set hvordan folk byder.

Budene er der såmend ikke noget i vejen med, det der er galt er at "Peter" skal have 5% i avance, og dem er der kun en til at betale, og det er kunden

Teoretisk kunne man vel lave peters pris, udenom peter, ved bare at sende forhandleren et tilbud(som selvfølgelig skal være realistisk)

Mvh

Klaus
jeg købte for et år siden en opvaskemaskine ved fleegård, og sparede 30% i forhold til en rigtig god vennepris jeg havde fået i danmark.I forhold til dansk køb er der ingen forskel den bliver repareret på min adresse.
Citat fra RØRsmed

jeg købte for et år siden en opvaskemaskine ved fleegård, og sparede 30% i forhold til en rigtig god vennepris jeg havde fået i danmark.I forhold til dansk køb er der ingen forskel den bliver repareret på min adresse.


Det er rigtigt, men det er meget vigtigt at den model i køber i D er precis den samme som den man køber i DK.

Tit og ofte har samme hvidevarer forskællige modelnumre i de de forskællige lande, og importøren i DK vil ikke reparere på garantien, den garanti står jo den D forretning jo for. Desuden kan en reparatør i DK have problemer med at skaffe de rigtige reservedele til hvidevarer markedsført i D

Mvh

Klaus
fleegård reparerer hos mig har intet med den danske importør og modeller at gøre og når garantien er udløbet er reperatøren sikkert ligeglad med hvor den er købt bare han får sin betaling.
Citat fra RØRsmed

fleegård reparerer hos mig har intet med den danske importør og modeller at gøre og når garantien er udløbet er reperatøren sikkert ligeglad med hvor den er købt bare han får sin betaling.


Jeg tror nu ikke Fleeggaard har deres ejne reparatører!! jeg vil tro at det er fordi når du køber hos Fleeggaard, så handler du jo i en dansk butik, men du skal selv afhent dine varer i deres lager i D, og derved sparer du diff. på momsen. Så når der er problemer ringer man bare til den danske importør, og de sender en mand ud og laver det på garantien.

Det jeg mener er at hvis du køber i en D butik, så skal du henvende dig der hvis lortet går i stykker, og så tvivler jeg på at den danske importør vil have noget med sagen at gøre.

Det er rigtigt, at hvid du ringer til en hvidvareservice her i danmark, så vil han gerne reparere din tyske vaskemaskine, problemet er at han kan have svært ved at skaffe dele, da alt ikke er det samme, og han kan ikke bare ringe til importøren og få oplysningerne. Så du skal have fat i en tysktalende, reparatør der kan få det et nyt ur(eller hvad der nu er gået i stykker) tilsendt fra Tyskland.

Jeg er selv meget glad for at handle i tyskland, men der er nogle ting man skal passe på med, og hvor den forholdsvis lille besparelse ikke kan svare sig.

Mvh

Klaus
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis