Trådløst antennesystem? kan man?

Hej med jer.

Er der nogen der kan fortælle lidt om deres erfaringer, gode som dårlige :razz:
omkring trådløse tv antennesignaler. Hvad kan fåes og hvad virker...

Jeg forestiller mig at det kan være muligt at instalere en boks der sender et trådløst TV signal. Dette signal kan man vel så fange ved hvert TV og PC'er rundt omkring i huset. MAn vil så langt lettere kunne flytte rundt på TV'ene uden at skulle have andet en en elledning.. Signal modtageren bør kunne montere bagpå TV'et eller lignende...

Altså lidt samme princip man anvender ved trådløse netværk.. En router og alle PC'erne der kobler op på denne... Bare med den forskel at der egentligt kun behøver at blive sendt signaler den ene vej... Eller helt super at man kan sende signalet rundt i det trådløse antenne system hvis man afspiller fx en DVD, der så kan ses af alle i det trådløse antennesystem.

Har du erfaringer, gode og dårlige... er der systemer der kan anbefales? Eller kan du evt henvise til sider på nettet hvor jeg vil kunne finde svar?

På forhånd tak

MVH Njord
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
De systemer jeg kender til. Bygger på at huben har en tuner indbygget, som således sender et signal trådløst ud.
Dette giver dog nogle problemer. Har alle lyst til at se den samme kanal ? Og har folk lyst til at skifte kanalen på huben?

Hvis du vil have udstyr der kan udsende flere kanaler samtidig, skal du ud i noget professionelt udstyr. Om dette overhovedet kan fåes til trødløst tvivler jeg lidt på.

Man kan lære alt, hvis man gider!
Ja njord: Det var jo smart hvis parabolsignalet kunne sendes trådløst til 10 forskellige tunere i huset eller i opgangen så man kunne sidde i de forskellige rum og se hvert sit program rolleyes men det er vist ikke helt lovligt herhjemme. Mvh

Benny N.
Citat fra njord

Hej med jer.

Er der nogen der kan fortælle lidt om deres erfaringer, gode som dårlige :razz:
omkring trådløse tv antennesignaler. Hvad kan fåes og hvad virker...

Jeg forestiller mig at det kan være muligt at instalere en boks der sender et trådløst TV signal. Dette signal kan man vel så fange ved hvert TV og PC'er rundt omkring i huset. MAn vil så langt lettere kunne flytte rundt på TV'ene uden at skulle have andet en en elledning.. Signal modtageren bør kunne montere bagpå TV'et eller lignende...

Altså lidt samme princip man anvender ved trådløse netværk.. En router og alle PC'erne der kobler op på denne... Bare med den forskel at der egentligt kun behøver at blive sendt signaler den ene vej... Eller helt super at man kan sende signalet rundt i det trådløse antenne system hvis man afspiller fx en DVD, der så kan ses af alle i det trådløse antennesystem.

Har du erfaringer, gode og dårlige... er der systemer der kan anbefales? Eller kan du evt henvise til sider på nettet hvor jeg vil kunne finde svar?

På forhånd tak


Hejsa..
Jeg har prøvet et par gange, og kvaliteten er (efter min mening) under middel.
Skal siges at jeg er vild med et godt billed, syntes alt burde køre "hdmi" :-)
Du vil få et analog sign. der er meget følsom, men mange forstyrelser o.s.v
Min mening er, at det er en nødløsning.. Jeg har ikke (endnu) set noget "der virker".. Skulle du (mod forventning) finde et system der funger, vil jeg meget gerne høre om det.

Mvh Jan J
Jeg har samme oplevelser. Har prøvet 3 forskellige, og ingen af dem har leveret et signal der var til at leve med. Lykkes det endelig at få at udemærket billede, er de så støjfølsomme, at dette hurtigt ændrede sig igen.

Så der er ikke andet for at trække kabel. Besværligt, men det virker !
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis