NILAN VGU 250 - hvad kan jeg bruge den til??

Hej,
Jeg skal have bygget et 80kvm hus med pexrør i hele huset (gulvvarme)..
Kan jeg på nogle måde anvende et "Nilan varmepumpe system" til at varme gulvvarmen op?.. eller er det en dårlig ide?..

Vi skal også have en brændeovn i stuen,, hvilket 'setup' kunne være smartest, hvis jeg skulle montere sådan et nilan vgu 250?..

Denne model (vgu 250) er også en vandvarmer ikke sandt?.. men den køres via el,,, men kan man få et varmespiral således vores primære energikilde kan varme vgu'en op??...

måske skulle jeg bare ringe til nilan.dk =)
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
VGU250 er et dårligt valg ifm brændeovn, da VGU250, kun suger luft ud af huset, som den så bruger til det varme vand. Et fint koncept til lidt ældre huse som ikke er så tætte, men i moderne huse duer det ikke, da de skal være mere tætte. Når du har en brænde ovn, vil du enten kvæle ilden, eller suge røg ud i huset. Ønsker du en varmepumpe, skal du have fat i den model som hedder VP18. Den sørger både for det varme vand, og for balanceret ventilation (blæser lige så meget luft ind som den suger ud), ydermere kan man få den i en udgave som både kan køle og varme luften.
Hej C_biering,
så må det være en VP18 jeg har.. for i toppen af den er der et rør der suger.. og et rør der puster kold luft ud.
når jeg skifter blæserhastigheden skifter både sug og pust på samme tid.

men som det er idag anvendes kun så den suger fra et par rum,, og varmer vores 220l vand op. det rækker til mange bade om dagen =)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis