Computer lukker ned i spil

Vi har en stationær computer, med Windows XP.Den er inddelt i 4 brugere.

Når min søn spiller fx. Warcraft på nettet mv. lukker computeren ned, samtidig med at den "hyler" skiftevis med to forskellige toner. Han siger det også¨sker ved Zoo Tycoon, som ikke spilles på nettet!?

Er der nogen der kan hjælpe med hvad jeg skal se efter af fejl, log-filer osv.?

Er der cookies der blokerer, eller fire-wall´en der lukker for en sikkerheds skyld?

Jeg sidder lige og tænker på, om det vil hjælp at han skifter til fx. min bruger? Når jeg starter op (og kun min "bruger") kommer den hver gang med en fejltekst om, at den ikke kan finde et-eller-andet-tlf.nr. i registreringsdatabasen" (fra dengang vi brugte moden!) Man er nødt til at svare "enter" i fire dialogbokse, før pc´en fortsætter. Den fejltekst kommer ikke på de tre andre brugere.

Træd ikke på mine ledninger :o)
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det må være dig som står som administrator, så derfor får du beskederne. hvis spillene kan starrtes så ved jeg ikke hvad der kan være galt, men hvis de bliver stoppet, så må det være firewallen. det du gør er at´du åbner din firewall, og ser på hvilke programmer den blokerer, og så fjerner warcraft osv. fra listen. jeg håber at jeg har kunnet hjælpe din søn med spilleriet og med hensyn til fejlteksten med modemet så skal du gå ind i netværksindstillinger og afinstallere modemet.
held og lykke, mvh kenneth.


 

Arrh, nu må du ikke blade tingene sammen, sådan som jeg forstår det, så lukker computeren HELT, altså går i sort? Eller hvad?

Det har altså absolut intet med firewall, cookies eller noget andet at gøre..

Hvis det er tilfældet at den går i sort, også kaldet BSoD "Blue Screen of Death", kan det være et problem med grafikkortet. Du skal derfor opdatere driveren til dit graffikkort..

Men som grossmann rigtigt siger, så skal du bare gå ind og fjerne den netværksforbindelse der har med modemet at gøre, og derefter fjerne den helt fra systemet..

Hilsen Kim smile
hvad er cpu temperatur? er det blæseren på cpu der hyler?

jeg vil sove stille ind ligesom min bedstefar. Ikke skrigende som passagererne i hans bil...
Jeg prøver i aften at af-installere modemet, samt tjekke hvad der står i firewallen om blokering af programmer.

Det mærkelige er, at det først er når min søn har spillet et stykke tid, at den lukker ned og siger "dyyt-dyyyt". Kan man se temperaturen nogen steder?

PC´er er et par år gammel, det kunne godt være man skulle støvsuge/blæse den forsigtigt. Det loftværelse den står i, kan godt blive varmt! Der er nok det næste jeg vil foretage mig.

Foreløbig skal I have tak for jeres input på baggrund af mine sparsomme oplysninger.

Træd ikke på mine ledninger :o)
Hør nu her! Det har med 99,99% sikkerhed intet med hverken dit modem eller firewall at gøre..!

Hvis det have været det, så var det kun spillet der var lukket, og der ville komme en meddelse om at der var et usikkert program der kørte.. Den fejl du beskriver dér, er tværdigmod enten dit cpu der lukker ned (og dermed også computeren) for ikke at blive for varm, og dermed gå i stykker..

Du kan prøve at søge lidt på google efter "Monitor CPU temperature", eller noget i den retning.. Så skal du bare se..

Ja, prøv da at støvsug eller blæs den igennem med en kompressor..

God fornøjelse smile
Annonce
den der babu alarm er varmen.. Der bliver simpelthen for varmt i kabinettet og så bliver cpu og grafikkort for varmt...
Tag selve blæsermotoren af den køleenhed der sidder oven på cpu'en og fjern alt møg og støv med en vatpind.
du skal også støvsuge hullerne i din strømforsyning.. den suger også luft ud af kabinettet...
Så fjerner du alt det skidt der sidder på selve propellen på cpu-blæseren....
Du skal huske at altid have den ene hånd på selve stellet på kabinettet når du roder i den.. for ikke at lave en statisk gnist.. den kan koste dyrt..
endelig kan du købe en ekstra blæser og sætte i så den kan suge noget af den varme luft ud af kabinettet...
Den dovne løsning er at tage siden af pc'en og sætte en blæser til at blæse ind i din pc..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Jeg afmonterede PCen (tower-kabinet) fra alle ledninger, åbnede siderne (der er godt nok meget "luft" inde i sådan én) og støvsugede forsigtigt uden at røre noget. Bagefter blæse jeg forsigtigt strømforsyning, blæseren til strømforsyning, blæser til cpu og i alle kroge/flader.

Den har ikke har strejket endnu i aften! :0)

Så foreløbig tak for hjælpen.

Træd ikke på mine ledninger :o)
Den der ba-bu lyd er varmealarmen..
Den kan godt lyde sådan lidt som en legetøjsambulance... men ellers er disse koder dem man kan fejlfinde efter:
Award BIOS Beep Codes Award BIOS uses beeps of varying duration. A long beep will typically last for 2 seconds while a short beep will last only 1 second. Award BIOS also uses beeps of different frequency to indicate critical errors. If an Award BIOS detects that the CPU is overheating it may play a high pitched repeating beep while the computer is running. BEEP CODE MEANING POSSIBLE CAUSE
1 Long, 2 Short Video adapter failure Bad video adapter
Repeating (Endless loop) Memory error Bad memory or bad connection
1 Long, 3 Short Video adapter failure Bad video adapter or memory
High freq. beeps (while running) CPU is overheating CPU fan failure
Repeating High, Low beeps CPU failure Bad processor

Så det er simpelthen fejlberegninger i din cpu - lige før den står af.. af varme

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis