Køb af PC'er hvor og hvad?

Hej med jer

Fruen mener det er tid til at junior får en PC'er. Det skal være en stationær, skærm haves.
Det er nok en maskine der mest bliver brugt til at gå på nettet og lave lidt forskellige word og excel ting.....
Men lidt spilleri vil det jo også give.

Hvad skal vi købe, og hvor lidt kan det klares for?

Manskinen skal være klar til brug!

Hvad med XP eller Vista som styresystem? Hvad er forskellen?

På forhånd tak

MVH Njord
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej..

Ja det er jo ikke så nemt endda.. smile

1. Hvor gammel er "junior"? Det har jo en del at sige, mht. hvilke spil han kunne tænke sig at spille..

2. Hvad er budget?

Find en med Windows XP, da det er meget mere kompatibelt med programmer, spil og generelt hurtigere end Vista.. Men det er efter hånden svært at finde en computer uden Vista pre-installeret..
PC'ere er ikke noget for mig ;-( Ved for lidt om skidtet....
Knægten er 11 år, og er ikke spillende på PC'er i forvejen.
Hvor stor er forskellen mellem Vista og XP? Hvad er denne forske og hvad betyder det?

Budgetter er så lavt som rimeligt.....

Er der nogen der kender et rigtig godt sted at handle?
Hvad er det jeg skal gå efter som min?
Jeg tænker både på processor og Ram mængde?
Hvor kan man sammenligne ydelserne på de forskellige processortyper og hvilken frekvens der matcher hinanden?

MVH Njord
Jeg kan klart anbefale at handle ved www.shg.dk, de har færdigbyggede pc'ere uden styresystem. Som resten vil jeg også anbefale at du køber xp til computeren, mange "gamle" spil kan slet ikke køre under vista, så vent med skidtet.

 

Christian

forskellen er at vista har nogle mere brugervenlige ydelser, men tag og lad være, jeg har det og er blevet meget skuffet. det gør computeren langsommere og kan som de andre siger ikke tage de fleste spil, prøv www.edbpriser.dk


 

Annonce
Jeg har samme erfaring som grossmann - har ikke den glæde af en ny comp. med Vista - hvis ikke fruen havde fået sig en bærbar med XP, havde jeg i dag ikke kunnet:
Gå på netbank (Den danske bank)
Scanne
Overføre billeder fra camera.

Som andetsteds beskrevet valgte jeg alene Vista, fordi jeg så kunne hente "dyret" i en søndagsåbent forretning - havde jeg ventet til tirsdag havde Bilka samme system med 1 GB mere ram til samme pris - og jeg er gammel rotte inden for faget (engang), så jeg vidste det - men håbede at verdensfirmaet endelig var begyndt at forstå ordet kvalitet. Jeg ved ikke hvordan i andre Vista-brugere har det - men jeg oplever gang på gang begreb som: XX-program er holdt op med at virke - klik her for løsning- der findes en løsning - men du kan bare ikke få den, fordi du enten ikke har forbindelse til internettet - eller serveren svarer ikke !!!
Min HP printer har ikke en driver - mit spritnye camera har ikke driver - mit nyindkøbte Studio10 til videocameraet kan ikke installeres fuldt -- så hvergang jeg ser hjorten i reklamerne, så er min nærliggende tanke: VAUUU dyreryg!!

Andre gange har jeg også brugt SHG - næsten altid de billigste - og er fuldt tilfreds med deres support. Der kan du også få en OEM licens med på XP når du køber en computer (ca. 1100 kr) (faktor 3 - hvis ikke du bestiller det samtidigt)

Men ellers får du jo meget mere computer til hans brug for pengene i DBA - find en som sælger sine spil med, så ved du at det virker - og vær sikker på, at hver gang han vil ha et nyt spil - ja så skal du under alle omstændigheder til læderet. (Nyeste mobil og nyeste computer indebær vel rundt regnet 5-10 K årligt, men der er kun 4 år til, at han kan gå med aviser)

Men held og lykke med projektet.

Gerhard

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

et godt lille trick når computeren "fryser" i vista, så er det bare lige at trykke ctrl, alt, delete, og så derefter at trykke annuller, så "vågner" den igen. ;-)


 

5 k...?? Gav 2,9k for en 3.3 ghz, 1,5 gb ddr2, 250 GB sata2, dvd-brænder (Pioneer dvr-D10). Det eneste jeg selv skulle sætte i, var brænderen (var købt andet steds) og så genbrugte jeg mit gamle grafikkkort.. De 2900 er samlet pris incl porto på både brænder og puter. Win fulgte ikke med. Der brugte jeg mit gamle.. Det er nok sidste gang jeg får lov at registerer det.. ;-)
hvis jeg opgraderer min.. genbruger ram, gfx, hd og kabinet.. kan jeg komme meget længere ned...
Hvad er din pointe??? manden får en god pc, et grafikkort der kan noget til spil og så en lovlig helt ny win XP ..
Grafikkort koster 898 og win XP oem koster 699 så træk dem fra.. så er der en pc der har en hurtigere cpu end din for 3099

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis