Køb af PC'er hvor og hvad?

Hej med jer

Fruen mener det er tid til at junior får en PC'er. Det skal være en stationær, skærm haves.
Det er nok en maskine der mest bliver brugt til at gå på nettet og lave lidt forskellige word og excel ting.....
Men lidt spilleri vil det jo også give.

Hvad skal vi købe, og hvor lidt kan det klares for?

Manskinen skal være klar til brug!

Hvad med XP eller Vista som styresystem? Hvad er forskellen?

På forhånd tak

MVH Njord
Hej med jer Fruen mener det er tid til at junior... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis maskinen primært skal bruges til at gå på nettet, skriveprogrammer etc. og spil kommer i anden række, så er dette mit forslag:
PC: http://fcomputer.dk/?show=sys_make&systemlinkid=9381
Styresystem: https://shipit.ubuntu.com/
Samlet pris, eksklusiv fragt (ingen fragt på styresystem): 2843 kroner.

Med styresystemet følger gratis "office" pakke (OpenOffice.org 2.2).
Dette system er udstyret med en dual core processor, 1 GB RAM og et okay grafikkort, det vil kunne spille en del spil.
Citat fra grandoldman

hvis jeg opgraderer min.. genbruger ram, gfx, hd og kabinet.. kan jeg komme meget længere ned...
Hvad er din pointe???


Pionte...??

Der var skam ingen pionte...confused

Men du har da ret. Den puter du henviser til da hurtigere end min. Dog fik jeg 1,5 Gb ddr2 og en 250 GB SATA2 med. Og brænderen er købt andet steds. Selve pc stod i 2600 incl porto. En samlet og køreklar maskine.

Det kommer vel an på hvad man forlanger af dyret..rolleyes

Jeg spiller ikke. Har et 256 mb grafik.

Min bruges til film redi og der er cpu´en fin nok til mig. Har prøvet en 3,8 Pentium og der var ikke den store forskel..

Men hvis der skal være en pionte, så er den vel at en begynder maskine kan fåes for mindre end de 5k... Men igen hvad skal den bruges til..wink

og mit Win ER lovligt.. Blot er der skiftet for meget hardware..

Men et rigtigt godt bud du havde fundet frem...;-)
en dreng på 11 år vil sikkert hurtigt komme til at mangle regnekraft i grafikkortet... Man kan så købe det med det samme eller vente til han piver over det gamle onboard.
Med film og billede redigering kan det da godt betalte sig at have et godt gfx, tænker her især på de ekstra ram der er på.

Samtidig så er dataworld.dk et godt sted at handle.. min søn på 20 år og jeg handler efterhånden kun der. bl.a. fordi man kan tage ind i butikken og købe deres vare til samme pris som de har på nettet og det skal ikke bestilles i forvejen og der er ikke noget ekspeditionsgebyr på som f.eks. pc-netto og andre har.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Du kunne også købe brugt, hvis du kender en der kan hjælpe, der kan være mange penge at spare da udvikling går hurtigt, du skal dog nok have en til at hjælpe dig, da mange bla. i DBA tror det kan tage at trække et par tuisind fra deres 2 år gamle pc. Tror du vil få meget mere for pengene sådan, hvis du vil handle sådan.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis