Liv i den gamle Puch maxi

Hej

Jeg har en gammel puch maxi k fra 1977 stående. Den er ikke rusten eller noget, men kan ikke kører. Men det kunne være sjovt at få liv i den. Den har stået stille i seks år siden den pludseligt ikke mere ville kører. Den gik simpelthen død på vejen.
Herefter var den lidt svær at få til at starte, men når det lykkedes kørte den nogenlunde i tomgang. Den lod også til at ville kører en lille tur, hvis den havde stået stille en dags tid. Den træk dog elendigt og gik hurtigt i stå.
Jeg havde hverke råd eller brug for knallerten mere på det tidspunkt, så jeg sendte den ikke til cykelsmed.
Hvor mange ting kan der være galt med sådan en gammel sag. Er der noget jeg selv kunne prøve? Er det muligt at få fat på en ny motot eller bedre motor til sådan en knallert?

 

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Axell

I første omgang, så gå tænding igennem, kontroller platinerne, evt. file dem til kontaktflader er blanke. Få den justeret ind i rette afstand (mener at det er 0,40-0,50). Rens kaburatoren. Se hvad den siger. Hvis det var tricket så skift olie i gearhuset får du begynder at suse for meget rundt.
Hvis den ikke vil efter dette så, kom tilbage med hvad den gør og ikke gør. Så er det lettere at hjælpe dig vidre.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Jeg opgav og arbejde i det og solgte den til reservedele. Har købt en anden istedet. Men tak for råd.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis