jord til græs ?

Nogen der ved hvor man finder jord til at så græs i??? mangler ca. 4-5 kbm

Har været ude ved den lokale losseplads og de har kun kompost jord, det er vist ikk liiige det smarteste at bruge.
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra StenKrog

Nogen der ved hvor man finder jord til at så græs i??? mangler ca. 4-5 kbm

Har været ude ved den lokale losseplads og de har kun kompost jord, det er vist ikk liiige det smarteste at bruge.


Prøv at ringe til din lokale vognmand.
stenkrog, jeg har får et par uger siden været ude ved min lokale vognmand, og købe en omgang muldjord( godt nok ikke det pæneste men fint nok til græs) da gav jeg 150 for 2 trailer fulde og min traler er noget i retningen af 270*160*40 cm

men ja hvis du skal have ham til at komme med det så koster det selvfølgelig lidt mere, men sådan er det jo med lastbiler der kører 3 km literen til ca 8 kr pr liter diesel.
Har du tænkt dig at hente 5 m3 på en trailer da....confused

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Ja nuturligvis.. det er billigere at køre 3-4 gange selv istedet for at skal have en vognmand+chauffør til at køre..

Citat fra PeterR

Har du tænkt dig at hente 5 m3 på en trailer da....confused

MVH
Annonce
Ok, respekt mht. den størrelse trailer du må have.

5 m3 af skal vi sige 1200 kr = 6 t. (ved ikke hvad det vejer)
6 / 4 = 1.5 t. pr gang.

Min vognmand tager ca. 1000 kr. for et besøg med grappen. Hvad tager din da, skal det læsses af er det billigere.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Hmm dude... Vi tager lige en regner..

Jeg skal maks bruge 4 kbm. en stor trailer med påløbsbremse (T1000-L750) kan altså have 750kg, og lidt groft så banker vi sku 250kg i bagagerummet hvis det skulle være.. dut dut dut = TOTAL 4 gange at køre..

Jord har godt nok forskellige densitet, man regner ca. 1000kg=1000l eller lige deromkring, kommer naturligvis an på om den er våd/tør.

Så kan absolut ikk se hvorfor jeg skal give 1000,- til chauffør når jeg kan nøjes med MAKS 200,- i benzin, hvis da jeg kan finde noget her i nærheden.

Jeg kan sagtens bruge en weekend på at flytte det jord, og spare 800,-

Citat fra PeterR

Ok, respekt mht. den størrelse trailer du må have.

5 m3 af skal vi sige 1200 kr = 6 t. (ved ikke hvad det vejer)
6 / 4 = 1.5 t. pr gang.

Min vognmand tager ca. 1000 kr. for et besøg med grappen. Hvad tager din da, skal det læsses af er det billigere.

MVH
jeg tror sku også jeg have valgt en vognmand til at levere så stor en del.

For det første så slap man for at stå og grave det op i trailer, dernæst slap man for at kører frem og tilbage og slide på bilen ved at give traileren lidt mere end den burde, og til sidst så kan man få ham til at grabbe det ind over hækken, så ligger det højest sandsynligt lige hvor man skal bruge det.

Men ja det er jo nogen penge man skal give til sådan en.


nu ved jeg ikke hvor nemt det er, men i randers by(er 8900 ikke godt nok randers?) er det vil svært at finde en vognmand eller noget hvor man lige kan finde 5 læs jord, skal man ikke herud på landet for at finde sådan?
Citat fra StenKrog

Hmm dude... Vi tager lige en regner..

Jeg skal maks bruge 4 kbm. en stor trailer med påløbsbremse (T1000-L750) kan altså have 750kg, og lidt groft så banker vi sku 250kg i bagagerummet hvis det skulle være.. dut dut dut = TOTAL 4 gange at køre..

Jord har godt nok forskellige densitet, man regner ca. 1000kg=1000l eller lige deromkring, kommer naturligvis an på om den er våd/tør.

Så kan absolut ikk se hvorfor jeg skal give 1000,- til chauffør når jeg kan nøjes med MAKS 200,- i benzin, hvis da jeg kan finde noget her i nærheden.

Jeg kan sagtens bruge en weekend på at flytte det jord, og spare 800,-


Hej Sten Krog!
Inden du overfalder folk, der skriver indlæg her,og formodentlig i den bedste mening.
Prøv så at regne på fakta kontra hvad du tror. Jeg "Googlede" muldjord*vægtfylde og fandt denne side: http://www.renovationstransport.dk/grus.htm der viser at 1 m/3 vejer 1700 Kg.
Det giver et noget andet regnestykke end dit = 6800Kg ialt divideret med 750 Kg = 9 gange kørsel og uden overlæs eller en bil der har jord i hele bagagerummet.
Jeg søgte også på overlæs og fandt denne:http://www.koereskoler.dk/Nyheder/Overl%C3%A6s.htm der viser at det kan være dyrt at spare.

Mvh. Birger

Hvis øl er sundt, så må meget øl, være meget sundt. §;-)

www.baekhus.dk
Hej Stenkrog!
Hvorfor kan du ikke bruge kompost jord, sidste år brugte vi det til ca. 200 m2
og græsset er dejligt frodig.
MVH Preben

preben

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis