Hvem kender denne type mursten

Jeg står overfor at skulle lave nogle facadeændringer på mit hus, og vil gerne, hvis jeg kan finde mursten magen til de oprindelige. Huset er fra 1960, og jeg har vedhæftet et billede af stenene. Jeg vil være meget taknemlig, hvis en eller anden eventuelt ved, hvem fabrikanten er og måske typebetegnelsen.
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kunne jo spørge Lynæs, for er der noget han ved noget om, så er det teglsten / Mursten o.m.a.

V.h. Håndværkeren
hej Ole.
dine mursten er af typen Hammerslåede maskinsten fra det hedengangne Høsten Teglværk beliggende på Sjælland. De fås ikke mere.
hilsen Erik

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Prøv brookeren e jakobsen i sydhavnen, de reklamerer altid med at de har mange hundrede forskellige sten på lager fra nedrivning. Det var der mange der godt kunne lære noget af mht at lede efter de originale sten.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Takt til såvel Lynæs, Peter R og jancar - jeg vil prøve brookeren e jakobsen i sydhavn og www.gamlemursten.dk. Jeg giver et praj om det lykkes.

Venlig hilsen
Ole
Det er ikke lykkedes mig endnu at få fat i de nævnte mursten fra Høsten Teglværk. Jeg har haft kontakt til www.gamlemursten.dk, som er hjemmehørende i Svendborg, men de har ikke den type sten p.t.
Herudover har jeg haft fat i E Jacobsen i Sydhavnen, men de sælger udelukkende gamle teglsten og tagsten, så der var ingen hjælp og hente. Jeg har bedt gamlemursten.dk om at vende tilbage, hvis de kommer i besiddelse af gamle gule hammerslåede mursten fra Høsten Teglværk. Skulle andre støde på dem, hører jeg gerne fra vedkommende.
Hilsen Ole Bjørn Jensen
Kære fora
Jeg er i gang med at udbygge hjemmesiden www.gamlemursten.dk og henvender mig her, fordi jeg kan se, at I tidligere har refereret til siden og derfor har stået i en situation, hvor I har haft brug for at finde informationer om genbrugssten. Derfor har I gjort jer nogle erfaringer, som kunne være værdifulde for os i vores arbejde med hjemmesiden.

Jeg vil være meget taknemmelig, hvis I ville besvare dette spørgeskema:
http://tempuri.org/tempuri.html

Er I ikke interesserede i at deltage, skal I naturligvis blot se bort fra denne henvendelse.
På forhånd tak for hjælpen og undskyld ulejligheden

med venlig hilsen

Sidse
Gamle Mursten ApS, Svendborg
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis