Sætning mellem gips/mur

Hej

Jeg har et 1½ plans muremestervilla fra 1939, som vi købte i 2005. Den var i en meget ussel stand så vi har strippet huset. Alt er gennemrenoveret fra A-Z. Indskuds-ler erstattet af almindelig isolering, gulve rettet op, sidstnævnte var ca 6 cm over 9 m. nye vinduer, ny kvist, nyt tag osv.

Der er revet bærende vægge ned, selvfølgelig understøttet og andre steder er der nu opsat gipsvægge.

Nu ca. 1 år efter færdiggørelse af projektet, er der begyndt at komme revner hist og her. Revner er alle opstået i hjørnerne mellem gips-gips samt mellem gips og mur. Endvidere er der på stueetagen op til 4-5 mm mellemrum mellem gulv og fodpaneler (Kun nogle få steder).

Mit spørgsmål: Er dette normalt? Og i hvor stor udstrækning skyldes det dårlig håndværk? Var der noget man kunne have gjort for at undgå dette? Er der noget jeg skal være opmærksom på?

confused

Tusind tak for input.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
er revnerne mellem gips gips ind/udvendige hjørner ?

revner mellem gips og beton kan forkomme fordi de arbejder mod hinanden har du stål eller træ bag ved gipsen ?

Under uddannelse til Tømrer (sidste års lærling)
Citat fra KasperF

er revnerne mellem gips gips ind/udvendige hjørner ?

revner mellem gips og beton kan forkomme fordi de arbejder mod hinanden har du stål eller træ bag ved gipsen ?


Det er indvendige hjørner. Alt er i stål.

Henrik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
har du efter du har sat filt op grundet og fuget med akrylfugemasse også malet akrylfugemasse lige bagefter ? for ellers kan den godt revne..??

Under uddannelse til Tømrer (sidste års lærling)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også