Halvtag

Hej.
Jeg skal til og bygge et halvtag på mit hus, og vil lige høre nogle forslag til dimensioner af det træ jeg skal bruge.

Huset er et murermesterhus fra 1928, hvor der er bygget en lille baggang på den ene side af huset, som taget fra huset fortsætter udover. Den rager ca 2 meter ud og er 4 meter lang. Jeg vil så lave et halvtag i forlængelse af baggangen langs huset, 5 meter, så vi bla. ka stå i tørvejr og låse op.

Nu er spørgsmålet så hva jeg ska bruge af størrelse træ til stolper og rem? Spærrerne ka jeg vel bare bruge samme dimension som på baggangen. Jeg lagde nyt tag sidste år, så lægter og afstandslister har jeg.

Håber i har nogle gode forslag.

MVH. Allan
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
dvs du har tegl tag på det halvtag du vil lave ?


Jeg ville! sætte en rem på huset i noget 2"x4" som bliver fæstet i huset med kamskruer med hoved min 92mm lange. også vil jeg bruge 4x4 stolper ude foran også lægge en 2"x4" rem på dem også sadle spær'ne over dem (husk 3/5 dele tilbage af spærtræet når du har sadlet dem.) jeg vil nok bruge noget 4.5mm x 115-135mm spærtræ som spær og du har afstandslister og lægter så god fornøjelse smile

Under uddannelse til Tømrer (sidste års lærling)
Nå ja, ku godt være jeg sku skrive hva tag det er.smile Det er et B&C betontag.

Tak for svaretwink Jeg ska lige høre mht. stolperne, er det nok med en i enden, modsat baggangen, og så en på midten? Vil helst ikke ha flere til "og stå i vejen".smile
den er 5 meter lang ? og den bliver åben ? jeg vil sige du skal have spær pr meter også måske et trækbånd på under undertager for at vinden ikke river den omkuld

Under uddannelse til Tømrer (sidste års lærling)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis