Dimension af træ i skeletvæg til vådrum.

Jeg er blevet i tvivl om hvorvidt der er krav til dimensionerne af træ-reglerne brugt til skeletvægge i vådrum. Af hensyn til rørføring og deslige bruger jeg 70 mm bredde lægter hvor det er nødvendigt, men i de vægge i vådrummet, hvor der ingen rørføring er havde jeg tænkt at bruge 45x45 (som vel egentlig er 47x47) regler.

Er det ikke ok, og hvor finder jeg evt. dokumentation for det?

/Swot
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
du må ikke bruge træ under vådrum hvis du bor i lejligheder hvis du bor i hus må du godt men ville aldrig gøre det.... brug stålregler de er lette at skære/klippe til... også skal du bruge 70'er stål

Under uddannelse til Tømrer (sidste års lærling)
Tak for jeres input, men ikke for at virke sippet, så handler mit spørgsmål ikke om hvorvidt jeg havde tænkt mig at bruge stållægter eller alm. skillerumslægter, men om der er nogen love der foreskriver en minimumsdimension for træ til skeletvægge i vådrum...
Hey KasperF. Det der med at man ikke må bruge træ under vådrum. Er det en lov eller et forslag? Hvis det er en lov bliver den ikke overholdt ret godt i de byggerier jeg har været med til!! Der kommer jo en vådrumsmembran ud over det hele?

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Vores nye hus har følgende lag: 2x13mm vådrumgipsplader - trælægte - 13mm OSBplade - 13 mm gipsplade.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis