Valg af gipsplader

Er ved at bygge om på min 1.sal og skal have købt et bjerg af gipsplader til skråvægge, skillevægge og lofter. Vil desuden anvende dobbeltlag gipsplader til skillevægge (går ikke ud fra det er nødvendigt til skråvægge og 1.sals lofter)
Spørgsmål:
1. Jeg kan vel anvende den samme slags gipsplade til alle tre slags overflader???
2. Hvilke gipsplader er gode??? Jem og fix har to slags gipsplader (A: MK godkendt plade og B: Godkendt til Klasse 1 beklædning). Hvad betyder disse betegnelser og hvad er forskellen på de to plader ud over størrelsen? Og er der forskel på disse plader ifht GDS plader hos andre byggemarkeder.
Er ved at bygge om på min 1.sal og skal have købt... Vis hele indlægget
26 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Der er ikke krav til beklædning i uudnyttelig tagrum overhovedet. :o)
Tak for de sidste par svar også.

Tråden er omkring 3 1/2 år gammel og har boet i huset mere end et år, så for mig var svaret ikke længere helt så aktuelt ;-)
He he, det tror jeg den kære hpox havde overset....
Men det passer:
Der er ikke krav til beklædning i uudnyttelig tagrum overhovedet. :o)
Det er gammel viden at den eneste forskel på GDS plader og de såkaldte mere professionelle plader, er ca. dobbelt op på priserne, og så er der lidt mere armering i de dyrere plader.

Til normal håndtering ifm. gør det selv opgaver, vil en GDS plade til fulde kunne bruges i fleste tilfælde.


Med venlig hilsen - www.boligogbyg.dk
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis