Erstat strømforsyning med batterier

Jeg skal have erstattet en strømforsyning til et webcam med batterier. Jeg har ikke webcamet endnu, men jeg ville bare høre om det kan lade sig gøre og hvordan man gør.


Der står i specifikationen for webcam’et at power er 4,9 – 5,1 V DC, max 3,5W.

Hvad og hvordan?

Henrik
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Kameraet skal altså have 5,0 volt jævnstrøm (v DC) bruger max 3,5 watt dvs max strømstyrke er 1,5 ampere. Det er alligevel en del. Jeg tror jeg selv ville prøve med nogle genopladelige batterier, de har vist en spænding på 1,2volt og 4 stk i serie vil så give 4,8 volt.

mvh Anders
Citat fra AndersKruse

Hej

Kameraet skal altså have 5,0 volt jævnstrøm (v DC) bruger max 3,5 watt dvs max strømstyrke er 1,5 ampere. Det er alligevel en del. Jeg tror jeg selv ville prøve med nogle genopladelige batterier, de har vist en spænding på 1,2volt og 4 stk i serie vil så give 4,8 volt.

mvh Anders


Tusind tak for svaret.

Her er måske et dumt spørgsmål; Hvorfor lige genopladlige og ikke almindelige batterier?

Henrik
Hej igen

Det er da ikke noget dumt spørgsmål. Alm batterier er på 1,5 volt og det interval der nævnes er ret smalt så 4,8 volt er nok det der rammer bedst. Desuden er 1,5 ampere i spidsbelastningssituationer en del at skulle levere for mindre batterier, med andre ord vil de formentlig tømmes ret hurtigt, derfor ville jeg kaste mig over de genopladelige fra en start.

mvh Anders
Tør jeg spørge hvor de 1.5 A kommer fra? Ifølge min lille tabel svarer 3.5 W til 700 mA.

MvH,

Bent.
Hvor længe skal der være spænding til WebKameraet ?

Ellers kan du bruge en spændings regulator 7805, så kan du bruge et bil / motorcykkel batt. Det holder meget længe og er nemt at lade.

Der er ingen ben i at montere en 7805, den har 3 ben. ind, ud og stel.

Eller hvad men en solcelle lampe (bilka har haft en stor, hvor lampe og solceller er vær for sig, den kan du bygge om, koster omkring 170kr tror jeg det var).

Hvis det er, så kan jeg godt hjælpe dig med en 7805... Tror det hedder en LM7805, det kan jeg ikke huske, vi bruger dem tit.
Annonce
Hej igen

Beklager, det er da helt rigtigt, jeg fik vist byttet lidt rundt på tæller og nævner. Den rigtige max strømstyrke er selvfølgelig 700mA. Det bliver projektet ikke ringere af

mvh Anders
Hvis du er lidt modig og det ikke drejer sig om en bærbar computer, kan du tage 5 volt og ret mange ampere fra computerens strømforsyning.
hvad er det for et webcam der skal have ekstern strømforsyning.. Mit (sandberg) bliver smidt i USB porten og får så strøm den vej... USB leverer 5V

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis