Gulvvarme

Jeg er ved at renovere et kælderrum,og har i den forbindelse tænkt mig at lave elgulvvarme under de fliser jeg lægger.
Rummet er ca 6m2 og af beton.
Vil jeg få nogen effekt af dette.
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Effekt - ja, Dyrt - MEGET (elforbrug ikke etablering), Er der ikke mulighed for vandbåren varme?
Peter
Hvad enten du vælger el eller vandbåren gulvvarme skal gulvet være isoleret ordenligt, ellers kommer du til at fyre
for gråspurvene og gulvet bliver aldrig varmt.
Hvis ikke der allerede er isolering (er
det nyt eller gammelt hus), er du nød til at
hakke gulvet op og lægge isolering og så støbe et nyt gulv, som du så kan komme fliser ovenpå.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Det er ikke nødvendigt at gå så drastisk til værks hvis ellers lofthøjden er god og gulvet OK isoleret... Men der skal støbes nogle centimeter til slangerne inden du kan lægge klinker/fliser.
Peter
Loftshøjden er 2.10.
Hvordan isoleringen er ved jeg ikke,
men hvis jeg skal hen og støbe, og dermed hæve gulvet hvilket jo bliver nødvendigt vis jeg skal lave vandbåren gulvvarme.
Så kommer jeg i karambolage med en dør der fører ind til et andet kælderrum.
Dette kunne undgåes med elgulvvarme.
Måske skulle jeg bare sætte en radiator op.
Rummet er jo ikke så stort og så ville jeg jo også få glæde af varmen hele vejen op i gangen.
Annonce
Hej Goofy
Hvis ikke du har et meget brændende ønske om varme futter tror jeg er radiator vil være den bedste løsning! Hvad er planen for anvendelse af rummet, lofthøjden giver jo nogle begrænsninger.

Peter
Hej
Haugaard
Her en længere forklaring.
Vores hus er en gammel patriciavilla fra 1930.
Huset består af fuld kælder og førstesal.
Det hele startede da det ene trappetrin,som fører ned til omtalte rum begyndte at være løst.
Ved nærmere undersøgelse viste det sig at der var skimmelsvamp i hele vangen til trappen.
Forsikringen var ude og kigge og vil dække dette.
Der har derefter været en tømrer og demontere vangen,hvorefter jeg har banket alt pudsen af væggene og efterbehandlet med Vandex BB75.
Dette kombineret med en eller anden form for varme, håber jeg kan give et tørt rum hvor vi kan have vores sko stående, samt eventuelt et par vinreoler.
Så mener jeg klart at en radiator sluttet til fjernvarmen er den bedste, billigste løsning både i drift og etablering. Du kan montere radiatoren selv, men tilslutningen er for en fagmand. Du skal lige vurdere hvor mange watt den skal kunne yde, se evt fabrikanternes hjemmesider. Du bør få en fagmand ud og give et tilbud inden du begynder og montere, så kan du få indput fra ham.
Dette skulle nok kunne holde kælderen tør, hvis ikke fugtproblemerne er værre end det lyder.
Peter
Hej igen Haugaard.
Radiatoren har jeg stående,den afmonterede vi i sidste uge oppe i entreen.
Vi brugte den aldrig deroppe og rørene var ført helt tåbeligt.
Nu kan den imidlertid komme til sin ret dernede i kælderrummet.
Tak for de gode råd og hav en god dag.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis