svejser

Jeg har et lille CO2 anlæg men jeg har lidt svært ved at justere det korrekt.Det er ikke en telwin svejser som i Harald Nyborg men ligner lidt sådan en. Der er ingen manometer
på men der er en grøn skrueknap som sidder i forbindelse med flasken.Anlægget har stået stille i flere år.Flasken er lige fyldt op.
Tråden er blevet lidt rusten men jeg regner
med at sætte ny trådrulle på.Anlægget er på
100 amp. og har 2 forskellige knapper hhv.
en min-max knap og en trin 1 og trin 2 knap.
Jeg er lidt i tvivl om hvordan det skal stå
under brug.
For mange år siden arbejdede jeg med et anlæg hvor dysen en gang imellem skulle dyppes i noget fedtstof for at virke korrekt.
Er det det der mangler? Håber på at der er
en der kan hjælpe !
V.h Carsten.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej smile

Et 100 amp. værk er ikke meget, men det skal nok kunne bruges.

Min-max er vist trådhastigheden, hvor 1 og 2 er amp. (eller omvendt.)

Det fedt du taler om, gør at tråden ikke brænder fast i håndtaget, hvilket er RET irriterende. Jeg mener at rusten tråd har denne tendens mere end frisk tråd.

Manometer behøves ikke, du skal bare tælle omgange på den grønne ventil, så du kan huske det til en anden gang. (husk at du skal give flere omgange, efterhånden som gassen bliver brugt)

Du kan evt. skille håndtaget ad, og rense det. Samtidig kan du evt. skifte den lille dysse i enden.

Mvh
ThomasB

- Du kan ikke få din svejser til at køre fornuftigt med rusten tråd, desuden får du en forurening i din svejsning hvis du benytter en sådan. Du skal anskaffe dig et manometer så du har styr på hvor meget beskyttelsgas ( i dit tilfælde CO2) der benyttes, hvis du feks har for stort flow af gas under svejsningen vil det havde samme virkning som hvis du slet intet benyttede.

- Og husk så at de emner du vil sammenføje skal være fri for fedt, rust og maling.

Mvh

Peter

<p>Peter Madsen</p>
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også