Lodret klinkbeklædning.

Hej

Jeg er ved at bygge et stort redskabsrum / garage. Nu har jeg så fået adgang til noget rigtig billig 25x125 klinkbeklædning.

Problemet er så, at denne vil jeg gerne have monteret lodret, og ikke vandret, som jeg kan se at de fleste bruger klinkbeklædning til !

Grunden til at jeg vil have denne lodret, er at jeg syntes det er pænest, og jeg slipper for samlede længder, som jeg vil få ved vandret montering.

Vil det være forsvarligt at montere klinkbeklædning lodret, og er det noget jeg skal tage højde for ?

Hvilken side skal vende ud, eller kan jeg vælge den jeg bedst syntes om ?

På forhånd TAK for jeres svar.

Kim A
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Kim.
Grunden til at man laver en vandret klinke beklædning, ligger i at det er en enkel måde at få en væg hvor vandet vil løbe af. Det duer ikke at stille den på højkant, for så vil regnvand trænge igennem i hver klinke og inden læge resultere i råd i træet.
Vil du lave en væg hvor brædderne skal stå lodret er du nødt til at bruge en anden konstruktion.
Nu kan du med dine 25 x125 mm. brædder sætte dem op således, sæt et lag op med 9,5 cm imellem hvert brædt, dernæst sætter du et lag mere på der dækker mellem rummet imellem brædderne. Så vil de få et overlap på 1,5 cm i hver side.

V.h. Håndværkeren
Takker for dit svar.

De brædder jeg har adgang til, er allerede skåret/høvlet til klinkbeklædning.
Ud fra dit gode og beskrivende svar, går jeg ud fra at disse KUN kan og SKAL monteres vandret ?
Øv øv, jeg må have fat i tømmergården, og høre om de ikke vil give mig samme gode pris på nogle alm. brædder.

Kim A
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis