Fliser og glasfilt på badeværelse

Jeg skal i et badeværelse sætte fliser op bag en bruseafskærmning, og i den forbindelse skal fliserne kun gå lige forbi kanten af afskærmningen og derefter skal der være glasfilt.
Mit spørgsmål går så på hvordan jeg gør med vådrumsmembranen, der jo skal gå 50 cm ud på hver side af bruseafskærmningen. Skal den være udenpå filten, skal den være under eller må de slet ikke kombineres ?

Må der komme fliser uden på glasfilt eller skal de klæbes direkte på gipspladerne.

Jeg regner med at primeren skal inderst i hele badeværelset, og derpå skal der fliser eller filt.

Jeg ser frem til jeres svar

Bonden
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Membranen skal inderst, og derefter kommer beklædningen, hvis du nu vælger filt, så husk forankringsgrunder og brug vådrumsklæber til opsætning.
Det er jo et frit land, så du må gerne sætte fliser oven på filt, men det er ikke en særlig god idè.
Klæb dem for guds skyld direkte ovenpå vådrumsgipspladerne, men jeg mener at gips`en skal behandles først med en spec. primer/grunding, men Mira - Alfix - LIP, kan give dig et teknisk korrekt svar.

Colormann
Hej

Yes, der skal primes inden man kommer vådrumsmembran på. Vil afgjort fraråde filt under større områder med fliser. Kig i Bauhaus, de har en kasse fra Lip med alt (incl primer) til at dække en brusekabine (ca. 8 kvm), det er det billigste.

mvh Anders Kruse
Tak for hjælpen

Bonden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis