Skumplader hvor?

Hvor finder jeg polytan skumplader ..feks det skum der er i sandwich konstruktioner i både? Det skal være plader... Ik 2 komponent..

Campingvogne og
lastbiler er polstret med flamingo. Har prøvet 3 campingvognsforhandlere med
værksted. Har prøvet byggemarkederne deriblandt XL BYG. Har prøvet 2
bådebyggere .. De ku stortset alle skaffe skum op til knapt 3
cm i tykkelsen men en plade af det på 100x50 mm kostede godt 500 kr..

Skal bruge noget der er ca 10 cm tykt.. Eller bare skumplader som ik blir opløst af polyester. har ladet mig fortælle det findes smile

Det skal bruges til indstøbning i båden som støtte vanger med glasfiber over..
Hvor finder jeg polytan skumplader ..feks det skum... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra njord

Du har ret... og dog ikke...

Der findes nogle isolerendeplader der er lavet i PUR eller lignende. De er nærmest lilla udvendigt, men du skal nok have den bestilt hjem fra fx sverige.
Jeg ved de også anvendes som indmad i fx campingvogne.
Jeg husker desværre ikke navnet på pladerne, men mener de var lavet i PUR.

Jeg kender dem fra prototype fremstilling af kølefrysemøbler. Og her kommer tanken om at der evt anvendes noget lignende ved fremstilling af kølebokse, kølecontainere eller lignende.

De isolerede med samme værdier som den opskummede PUR i de kølefryse møbler vi lavede og var herfor super til at lave prototyper i.

PUR plader fåes desuden som plader der anvendes til modelfremstilling af forskellige ting... Her er det typisk fordi der kan saves, fræses og slibes i disse. De fleste er her dog med en ret høj densitet og ikke umiddelbart egnede til isolering. Men mon ikke der også findes lettere plader der kan anvendes til dette.

Navne der kommer frem er fx; Sika, Siba, Shertieger.....

http://www.brunojohannsen.dk/

Der er også andre leverandører... men denne var den enste jeg kunne huske.


Har prøvet bruno men deres nummer ikke i brug confused
Om du bruger polyester eller Epoxy går ud på et når det gælder flamingoen.
Det er ikke selve polyesteren eller Epoxyen der smelter flamingoen men det opløsningsmiddel der er i de to.

V.h. Håndværkeren
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Ertman

Tak for linket men er desværre fra vestsjælland så der er et stykke vej.
Men kan se det også kaldes pur så vil lige prøve at søge lidt på det. smile
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
kontakt RIAS i Roskilde - de ligger lige over for Mc Donalds på københavnsvej. Ring til dem og få anvist nærmeste forhandler - og få de oplysninger du vil have. De ved og forhandler alt i plastplader.. opskummet pvc og hvad ved jeg.
du kan dog kun handle direkte der hvis du har et momsnummer.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Citat fra Håndværkeren

Om du bruger polyester eller Epoxy går ud på et når det gælder flamingoen.
Det er ikke selve polyesteren eller Epoxyen der smelter flamingoen men det opløsningsmiddel der er i de to.

V.h. Håndværkeren


Hej,
Brug da epoxy istedet, du slipper for styrendampene, du slipper for temperaturafhængighed, epoxy binder bedre på den slebne polyester/glasfiber og er mere vandtæt samt stærkere (og lidt dyrerer end polyester).
Der findes mange epoxyer uden opløsningsmidler - f.eks. LKR epoxy i Karlslunde eller West-system.
Du bør sikre dig at selve glasfibermåtten er egnet til epoxy (rowing og bi-aksiale er gode, undgå huggede pulverbundne.)

Mvh
Henrik.A
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også