Plæneklipper har ujævn motorgang

Hej Rødder,
Nu er jeg ikke nogen haj ud i motorer, så jeg er på r....
Min plæneklipper, der ellers klipper ganske udemærket, går meget ujævnt. Jeg mener meget.
Motoren er en B&S Sprint 40
Den svinger mellem "perfekt" motorgang og næsten "gå i stå". Efter en god svingning, så dør den næsten, slår en stor sort prut og er god igen.
De sidste 30-40 sekunder inden den løber tør, da kører den rigtig godt.
Jeg har lige skiftet olie, tændrør, luftfiler og benzin og jeg har også prøvet med lidt sprit i benzinen (det hjalp lidt).

Er der nogen her, der kan hjælpe?

Anders

Hils!
32 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hmm kunne godt lyde lidt som det samme problem jeg havde, og uden at kan huske det var det hvis også sådan en motor jeg havde, mit problem var at der var sådan noget autogas pis på som overhovedet ikke virker, og derved er der 2 mekaniker der har opgivet.. så jeg har købt ny maskine nu
Hej ROD.
Så vidt jeg husker er sådan en kaburator på den type B&S, en vacum styret model og har ikke noget svømmerhus til benzinen, men derimod et rør der går ned i benzintanken og ved hjælp af vacum trækker benzinen op i selve spjældhuset. Det er med ret stor sandsynlighed skidt der sidder i det rør der forhindre din maskine i at køre rigtigt. Du sige den slår en "prut" og køre så godt i et stykke tid igen, det er den Prut som egentlig er et tilbageslag i kaburatoren der lige får løsnet for lidt benzin i røret fra tanken og op til spjældet. Når den køre godt de sidste 30-40 sek. er det benzindampe den kører på der så har let ved at komme op gennem røret. ( røret er faktisk en form for dysse.)
Guffi´problem med "autogaz pisset" er noget helt andet og meget følsomt, men holder man nallerne fra det virker det fint.
Det er en form for lufttryks styret spjæld der når det på grund af manglende tryk lige åbner extra for gazspjældet så den kommer op i omdr. igen.
Det er påvirket af nogle små tynde fjedre som er meget følsomme over for store grabber der lige skal "se" Selve lufttrykket får den fra blæserkølingen og det er når motoren taber omdrejninger og kommer for langt ned det lige svipper tilbage og giver lidt extra benzin.

V.h. Håndværkeren
Håndværker. Takker for svaret det var da bestemt noget du vidste noget om.

Syntes det lød som samme problem men det var det ikke.

Har aldrig selv pillet ved den autogas men virker gør den ivært fald ikke.
Jeg har en gammel cylinderklipper med en B&S motor på, når den begynder at køre anderledes, så er det for det meste bare fordi der har pakket sig græs om cylinderen, og derved virker køling og den begrænser der sidder i ikke rigtig.

For budget reasons, the light at the end of the tunnel had to be switched off.
Annonce
Så må det da også være en gammel plæneklipper du har, for de fleste plæneklippere i dag har da et filtersystem der forhindre græs i at komme ind i blæseren.

V.h. Håndværkeren
Citat fra Håndværkeren

Så må det da også være en gammel plæneklipper du har, for de fleste plæneklippere i dag har da et filtersystem der forhindre græs i at komme ind i blæseren.

V.h. Håndværkeren

Den er skam også gammel, den blev købt da jeg var 11 og nu er jeg 23 og den kører stadig fint. Undtagen når der kommer græs ind om cylinderen, men det skal kun fjernes en gang hvert andet år, så det er da til at overleve. smile

Vil ikke af med den, og købe en ny plastik klipper, der er så godt som ikke noget der er lavet i plastik på min, alle håndtag osv er i metal, kun med plastik knupper på enderne.

For budget reasons, the light at the end of the tunnel had to be switched off.
Hej Rødder,
Tja, nu er der lidt nyt i sagen. Jeg pillede toppen og luftfiltret af forleden, og ja, der var meget græs derinde. Den der "flagre-arm" står og pisker frem og tilbage, og så kører gassen op og ned.
Kan man fiksere den der arm?

A

Hils!
Hej Rod.
Det kan du da godt, men så er det sket med den motor. Grunden til at din regulator står og flapre ! Er at den ikke får den mængde benzin den skal have for at køre jævnt. Når det lille regulator blad svipper op skyldes det at blandingen er for mager (for meget luft i forhold til Benzin) Så det er din dysse du skal have renset så vil den igen køre jævnt.

V.h. Håndværkeren
Hej Håndværker og alle andre,
Lou Getz sagde i en Dødbringende våben-fil : "Der kommer et tidspunkt, hvor enhver mand må sige "What the fuck!" ".
Det har jeg sagt, og har strammet den lille fjeder (ikke fikseret, bare strammet ca. ½cm), og nu kører den som død og hel.... . Så må den bære eller briste, nu vil den bare ikke starte med hætten på tændrøret, kun unden

A

Hils!
Der er yderligere 22 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis