Skift af hjulcylinder

Hej

Mine Hjulcylindre er utætte, er der nogen der kan give et godt råd, mht til skift af hjulcylindre og udluftning af bremse systemet.

Mvh

Michael
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Michael,

Lad være med at købe hjulcylinder hos Høyer og de andre billig firmaer. Køb hos eks. Mekonomen ( nej jeg er ikke ansat hos Mekonomen ) Men har bare utallige gange prøvet de billigprodukter fra Høyer etc. og de holder altså bare ikke 4 måneder.

Det vigtigste for dig er at få omløberen til bremserøret løsnet og skruet af. Søb det til i WD40 el. lign. rustløsner. Varm det op et par gange eller 3 med en hårdtørrer el.lign. Lad det virke natten over. Dette sikrer at rustløsneren bliver tilpas varm - og dermed tynd - til at den virker effekttivt.

Der findes specialnøgler til at løse omløberene til bremserøret - koster lidt men er investeringen værd.

Så er det bare at skille bagbremserne ad, smøre det hele med lidt ( LIDT ) kobberfedt på de steder som bevæger sig og samle dyret igen.

Husk at lufte godt ud. Åben udluftningsskruerne i begge cylindre, hæld væske på og tag det en øl. Så er der væske ud i systemet og du / i kan nu lufte ud. Så skal udluftningsskruerne lukkes.

Kone / ven / søn op på førersædet: Med LUKKEDE udluftningsventiler får du nu til hjælperven til at lave / forsøge at lave tryk på bremsen. Så åbner du udluftningsventilen på HØJRE baghjul først ( længst væk fra hovedcylindenren ). Og så naturligvis den venstre bagefter. hjælperen skal nu fortælle dig når bremsepedalen er i bund, og han / hun skal HOLDE den der til du har lukket for udluftningsskruen.

Det er smartest med et stykke klar plastikslange på udsluftningsskruen, så man kan se, hvornår væsken er uden luft.

Så det bliver i bare ved med til der ikke er flere luftbobler i væsken som presses ud - og så er det bare et spørgsmål om tålmodighed. Kan godt tage lidt tid. Brug min. DOT 4 bremsevæske.

Med venlig hilsen

Vangøe

Vangsoe
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis