Tilbygning

1.
Jeg skal have lavet en tilbygning på 30 m2 til mit hus. Tilbygningen er en direkte forlængning af huset, og den vil bestå af 2 værelser, punktum.

2.
I den eksisterende del af huset har jeg et bryggers (ca 8 m2) og et lille værelse (også ca. 8 m2). De to ligger ved siden af hinanden. Ideen er at jeg vil flytte væggen ca. 80cm, så bryggerset bliver ca. 10 m2, og de restende 6m2 skal så laves til et lille toilet med bruseniche.


Hvad kan jeg forvente at disse projekter kan løbe op i? Jeg har ikke vilde ambitiner mht. at toilettet skal være direkte importeret fra Milano eller noget. Bare rimelig "standard" i virkeligheden.

Og hvor meget er der sparet ved selv at gå til hånde? Alle er velkomne til at øse ud af erfaringer mv. Jeg er ikke den fødte håndværker, men er sgu ikke bange for at kaste mig ud i noget. Har 3-4 tommelfingre, men ikke 10. ;-)

mvh
Jeppe
1. Jeg skal have lavet en tilbygning på 30 m2 til... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej..

Jeg vil gerne have lov at kommentere dette indlæg..
Der er mange sider i denne sag at tænke på, hvis vi tager projektet i selv laver skal der jo også laves en del forundersøgelser, f.eks er grunden bæredygtig, bygger i lovligt, hvad med spær dimensionerne, osv osv...
Hvad nu hvis i sælger huset om et par år, kan det så evt få konsekvenser at det ikke er lavet af autoriserede. I flere tilfælde så gør det og da i har lavet det er det jer der hænger på det...
Men fair nok det kostede kun det halve at opføre...

Får man det lavet af professionelle er der meget man ikke skal tænke på, Tømrermesteren står for mange af beregningerne, mureremestrene fundamenterer efter reglerne osv osv...
Der er også det i det at i har en at gå til hvis i ikke er tilfredse samt at der er byg garanti på byggeriet..

Disse to ting opvejet med hinanden er altid et spørgsmål om hvad man vil og hvem man er. Det handler også om at kende sine egne grænser for hvad man kan og ikke kan. Der er en grund til tømrrens løn og arkitektens beregning...

F.eks køber jeg også mælken på karton selvom jeg sandsynligvis godt kan malke en ko...

Vh Tommy
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis