Bambmus

Hjælp, min bambus hæk er gået i blomst, altså den er død og skal op, selv for en veltrænet sværvægter med overarme som lår på en belgier hest, er det ikke sjovt, når man har prøvet det en gang, så glemmer man det aldrig, 8 dage efter man er færdig, gå man stadig med en krum ryg.
Den kan ikke sprænges væk og heller ikke med en rendegraver, da det står helt inde ved en mur.
Er der nogen der kender en rigtig god løsning på at få sådan 6 m op.
MVH
Leifsad
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu er en rendegraver jo også noget af et monstrum at få ind i haven, har du overvejet en af de små gravemaskiner du selv kan leje, de er ikke bredere end at de kan køre igennem en almindelig dør. Jeg ved der findes en model der trækker larvefødderne ind under sig når den skal igennem en dør, når de bruges til udgravning af gulve i et hus.
Hvis du lige sætter dig ind i maskinens funtioner et sted hvor der er plads så kan du med lethed gå til angreb på Bambussen.
Ellers er der den mulighed at sumpe den ud, hvilket vil sige at du skal tilføre jorden så meget vand at området bliver som en sump. Eventuelt med en højtryks spuler ned imellem rødderne.
Held og lykke med projektet.

V.h. Håndværkeren
Du kan også overveje et højbed ....

Har lige fjerne 3 kvm med økse og drænspade og det var da slemt - men efter at have gjort tiden op tog det ikke mere end en dag.

Startede med hækkesaksen og klippede af til 15.cm højde. Derefter tog jeg 20 cm bidder og hakkede med øksen og løftede dem fri med drænspaden.

Men medgivet det er en af de mere kedelige opgaver - det skulle lige være at male paneler der er værre.
Hej Leif.

For nogle år siden blomstrede vores bambus også og da havde vi lige i et program set hvordan Søren Ryge fik bortsprængt sin. Vi synes at det var en noget voldsom metode. Så vi tænkte at den forsvinder vel af sig selv med tiden. Og vi lod den stå. Det resulterede i at den bestøvede sig selv og dannede frø som faldt ned i den gamle bambus og spirede der og rundt omkring. Nu har vi en flot ny bambus hvor den gamle stod og en ny som vi plantede ud et andet sted. Helt gratis og uden at gøre andet end at kilppe den gamle ned efter endt blomstring. Sådan kan man lade naturen gøre arbejdet for sig.

Mange hilsner Kovas

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Yep, hvis man skal af med skidtet... Det tog mig en dag med ca. 4 m2. En tung drænspade, i blokke af ca. 30 cm., klippet ned først som der før blev beskrevet.

Vendte blikkene om så jorden tørrer, for de rydder godt nok en del jord.

Det tog kun en uge for mit korpus at komme sig. Men bruger muskler man ikke troede man havde.

PS. står din bambus virkelig inde i huset ?.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Hej PeterR.
Nej Leif Jensen´Bambus står ikke inde i huset, det var for at forklare hvor lidt plads en sådan gravemaskine skulle have, at jeg skrev at den kunne køre ind i et hus gennem en almindelig dør.

V.h. Håndværkeren
Annonce
Hmm, men indlæg står under "lav hus" så du har ikke ret. Men i de fleste huse er der døre hvor en mini 80 cm. graver sagtens kan komme ind.

Det var gaz din gamle vandkølede øst rocker.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
har aldrig prøvet at lege med en sådan bambus, men hvad med mulighed for en kran med grab på.??

Kan sådan ikke klare en bambus?
Hej Guffi.

Så synger vi !
Har du penge så kan du få, men har du ingen så må du !
I dette tilfælde gøre det selv og spare på skillingerne.

V.h. Håndværkeren
Jeg vil blot gøre opmærksom på at det ikke er et problem at bortsprænge din bambus selvom den står umiddelbart op af dit hus. Jeg har ved 2 lejligheder overværet hvordan dette er gjort aldeles smertefrit.

Problemet er at der ikke er veluddannede folk med denne specielle kompetence i hele landet.

I øvrigt mener jeg at prisen fra det firma jeg har ovennævnte erfaring med
ligger i omegnen af 500 pr m2, der er i øvrigt tale om et firma på fyn. (Odense)

God arbejdslyst i øvrigt.

Mvh
Lige en ekstra bemærkning ang. mulig sprængning.

Prøv at gå ind på www.tvfyn.dk, i nederste venstre hjørne af det første skærbilled finder du "arkiv" prøv at søge på bambus, og du vil finde et indslag fra d 22/4 hvor en bambus helt op af et fundamentshjørne bliver sprængt bort uden at nogen får sved på panden af den grund (måske solen kunne fremkalde lidt ;-)

Mvh
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også